Iranian Agriculture News Agency

با حضور بیش از 173 شرکت داخلی و خارجی؛

قطری‌ها در نمایشگاه کشاورزی شیراز شرکت می‌کنند

بزرگ‌ترین نمایشگاه کشاورزی کشور با حضور بیش از 173 شرکت داخلی و خارجی از چهارم تا هفتم اردیبهشت‌ماه سال جاری در شیراز برگزار می‌شود.

قطری‌ها در نمایشگاه کشاورزی شیراز شرکت می‌کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس استان فارس با بیان اینکه فارس استانی پیشرو در به‌کارگیری تکنولوژی نوین به‌ویژه در مکانیزاسیون و آبیاری تحت‌فشار است، گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی ماشین‌آلات، نهاده‌ها و آبیاری به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه کشاورزی کشور در استان فارس، راهی برای ارائه دستاوردهای فنی و مهندسی نوین کشاورزی داخلی و خارجی است.

محمدمهدی قاسمی عنوان کرد که با هدف ارائه دستاوردهای نوین علمی در این نمایشگاه، حضور شرکت‌های خارجی و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان پررنگ‌تر از سنوات گذشته خواهد بود.

وی افزود: از دیگر نقاط قوت این نمایشگاه، برگزاری همایش‌های علمی است؛ تا صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف کشاورزی بتوانند ارتباط مستقیم و تبادل‌نظر درباره مسائل کشاورزی با بهره‌برداران و کارشناسان داشته و کارشناسان و مدیران سراسر کشور بتوانند در کنار نمایشگاه، مباحث علمی پیرامون را دنبال کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: زمینه حضور افرادی که در حوزه کشاورزی نیازمند ارتقای سطح علمی هستند در این نمایشگاه فراهم‌شده تا اطلاع‌رسانی خوبی صورت بگیرد.

وی از اختصاص غرفه به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خبر داد و گفت: در این غرفه همکاران با ارائه مشاوره و اجرای تور نمایشگاهی به‌منظور معرفی تکنولوژی‌های نوین و مسائل کاری در جهت هدایت و حمایت بهره‌برداران کشاورزی گام برمی‌دارند.

در ادامه این نشست سیدمحمود موسوی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با بیان اینکه یک غرفه از قطر به‌عنوان دولت قطر و شرکت کشاورزی تجاری در این نمایشگاه حضور دارد گفت: حضور نماینده دولت قطر با دعوت استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برای اولین بار و با هدف آشنایی کشورهای حوزه خلیج‌فارس با محصولات تولیدی کشور بزرگ ایران، در جهت توسعه صادرات صورت گرفته است.

موسوی خاطرنشان کرد: باهمت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مؤسسات مربوطه ۲۵ همایش و کارگاه آموزشی تخصصی صنعت کشاورزی با ارائه مطالب گسترده علمی تخصصی دایر شده که در این زمینه از اساتید متخصص این حوزه در سایر استان‌های کشور نیز دعوت شده‌اند.

به گزارش ایانا، حدود 100 نفر از هیئت‌های خارجی جهت بازدید از نمایشگاه دعوت‌شده‌اند و در این نمایشگاه محصولات، کالا و ماشین‌آلات ایرانی باکیفیت برتر و توان رقابتی بالاتر با محصولات مشابه خارجی معرفی می‌شود.

گفتنی است چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی ماشین‌آلات، نهاده‌ها و آبیاری از تاریخ چهارم تا هفتم اردیبهشت‌ماه 1397، از ساعت 15 تا 21 در محل نمایشگاه دائمی بین‌المللی فارس برگزاری می‌شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید