Iranian Agriculture News Agency

رد پا روی برف‌های خوزستان

عشایر مفقودشده نجات یافتند

عشایر گرفتار در برف، بعد از دو روز دلهره، نجات یافتند.

عشایر مفقودشده نجات یافتند

به گزارش ایانا ۲۵ فروردین‌ماه بود که چهار خانوار عشایری به همراه ۵۲۵ رأس دام خود که در منطقه بردمیل بخش سوسن از توابع ایذه ساکن شده بودند کوچ خود را به سمت بازفت در استان چهارمحال و بختیاری آغاز کردند. بااین‌حال بارش برف و کولاک و مه غلیظ مسیر را صعب‌العبور و غیرقابل دید کرده و همین مسئله باعث می‌شود هشت نفر از این عشایر از مسیر خود منحرف شوند و در ارتفاعات کوه چور گرفتار شوند.

بر اساس آنچه مجتبی طهان به خبرنگاران گفته است تیم امداد و نجات هلال‌احمر خوزستان به‌محض دریافت گزارش تیمی از کوهنوردان خود را به منطقه اعزام می‌کنند و ابتدا ۱۶ نفر از خانواده‌های گرفتار در برف را به روستای ممبین از توابع شهرستان ایذه انتقال می‌دهد، اما اثری از هشت نفر پیدا نمی‌شود و تیم امداد و نجات هلال‌احمر تلاش خود را برای پیدا کردن مفقودان به کار می‌گیرد و از ستاد مدیریت بحران استان تقاضای هلی‌کوپتر می‌کند تا در صورت مساعد شدن هوا عملیات هلی‌برد صورت گیرد. بعدازظهر روز دوشنبه سه تن از مفقودان توسط تیم نجات و اهالی محل پیدا می‌شوند و روز سه‌شنبه نیز با بهتر شدن اوضاع و امکان برقراری تماس، عشایر مفقودشده از سلامت خود و گذر از کولاک خبر دادند.

به گزارش ایانا شهرستان ایذه در شمال شرق استان واقع است و هرساله عشایر بسیاری از استان‌های دیگر ازجمله چهارمحال و بختیاری به این شهرستان کوچ می‌کنند. کوه چور از توابع بخش سوسن شهرستان ایذه و در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی این شهر قرار دارد.

اداره کل هواشناسی خوزستان روزهای ۲۳ تا ۲۵ را در ارتفاعات استان خوزستان همراه با برف و کولاک اعلام کرده بود.

علی‌رحم کریمی مدیرکل امور عشایر استان به ایانا می‌گوید این عشایر بیمه نبوده و خسارت وارده به دام‌های عشایر حادثه‌دیده ۲۰ رأس معادل حدود 100 میلیون ریال است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید