Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس

تولید بیش از 10 میلیون قطعه ماهی زینتی در فارس

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس از تولید 10 میلیون و 100 هزار قطعه ماهی زینتی با اشتغال‌زایی مستقیم بالغ‌بر 100 نفر در سال 1396 در این استان خبر داد.

تولید بیش از 10 میلیون قطعه ماهی زینتی در فارس

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس از تولید 10 میلیون و 100 هزار قطعه ماهی زینتی با اشتغال‌زایی مستقیم  بالغ‌بر 100 نفر در سال 1396 در این استان خبر داد.

علی فلاحی با اشاره به اینکه پرورش ماهیان زینتی از دیرباز به دلیل سهولت، تنوع گونه و مصرف کمترین مقدار آب در بین سیستم‌های پرورشی حائز اهمیت بوده است، افزود: در حال حاضر تعداد 22 مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان فارس فعالیت دارند. که در این مراکز حدود 2.5 قطعه ماهی زنده‌زا و5.7 میلیون قطعه تخم‌گذار تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تجارت ماهیان زینتی میلیاردها دلار در سال درآمد نصیب کشورهای تولیدکننده می‌کند و این امر علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور و ایجاد اشتغال به‌ویژه جهت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، کمک بسزایی در ایجاد درآمد برای خانوارها دارد، گفت: توسعه این صنعت در شهرستان‌های جنوبی استان فارس به دلیل شرایط اقلمی گرمسیری مناسب و کاهش هزینه‌های تولید بیشتر مدنظر بوده و در این راستا، ایجاد مجتمع‌های آبزی‌پروری در شهرستان‌های دارای پتانسیل این صنعت، تشکیل تعاونی تخصصی ماهیان زینتی در استان، در دستور کار مدیریت شیلات قرار گرفته است.

این مقام مسئول گفت: کارشناسان این مدیریت در زمینه ارائه مشاوره ، ایجاد کلاس‌های آموزشی جهت علاقه‌مندان و اعطای تسهیلات به‌منظور توسعه و احداث پرورش ماهیان زینتی آمادگی هرگونه همکاری را دارند.

این گزارش می‌افزاید: ماهیان زینتی تولیدی استان فارس به استان‌های هم‌جوار و نیز استان تهران، کرج و اصفهان صادر می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید