Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشکین‌شهر عنوان کرد:

اجرای هم‌زمان برنامه‌های بهینه‌سازی الگوی کشت باغات با مدیریت منابع آبی

توزیع ۲۸ هزار اصله نهال گیلاس

ایانا-بوشهر : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشکین‌شهر از توزیع بیش از 45 هزار اصله نهال درختان میوه شامل: گیلاس و آلبالو، دانه‌ریز همچون انگور، دانه خشک همچون بادام و پسته و دانه‌دار مثل سیب و گلابی با پایه‌های بذری و رویشی، از اسفندماه سال گذشته خبر داد.

اجرای هم‌زمان برنامه‌های بهینه‌سازی الگوی کشت باغات با مدیریت منابع آبی

اسماعیل شیخ‌الاسلامی گفت: از این مقدار 28 هزار و 50 اصله نهال گیلاس رقم تک‌دانه مشهد،3 هزار و 300 اصله آلبالو رقم بوترمو،  5 هزار و200 نهال انگور از ارقام قرمز بیدانه و شاهانی، 1350 اصله نهال بادام رقم شکوفه و 2 هزار رو 150 اصله نهال پسته، 1750 نهال سیب از ارقام ردمریکال، گلدن مریکال و رداسپار، 4 هزار و 250 اصله نهال گلابی از ارقام بیروتی، درگزی و شاه‌میوه، توزیع شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل گلدانی بودن نهال پسته و امکان کشت آن در هر زمان از فصل رشد، توزیع نهال این گونه درختان همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: از  46 هزار و 50 اصله نهال توزیع شده،  38 هزار و 450 اصله نهال با پایه بذری و 7 هزار 600 نهال با پایه رویشی است.

وی با اشاره به خصوصیات ارقام نهال گونه های باغی توزیع شده اعم از سازگاری با اقلیم منطقه، دیر گلدهی، زودرسی، نیاز آبی کمتر، بازارپسندی، قابلیت انبارداری بالا، افزود: مقاومت به سرما، خشکی، زود بازدهی، افزایش عملکرد و کیفیت میوه، مقاومت به آفات و بیماری‌ها و امکان مکانیزه کردن باغات میوه از مهم‌ترین خصوصیات پایه های رویشی درختان میوه است.

وی با بیان اینکه علاوه بر نهال‌های درختان میوه، بیش از 9هزار اصله نهال گل محمدی جهت احداث گلستان،  توزیع شد، اظهار کرد: کلیه نهالهای درختان توزیع‌شده در بیش از صد هکتار از باغات میوه به منظور اصلاح و جایگزینی باغات درجه دو و سه و همچنین احداث باغات جدید غرس و مورد استفاده قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید