Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

422 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اردبیل زیر کشت محصولات کشاورزی

جلسه معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی اردبیل

ایانا-بوشهر : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد که در سال جاری 422 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت انواع محصولات کشاورزی مانند گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم، کلزا، چغندرقند، حبوبات و علوفه دیم رفته است.

422 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اردبیل زیر کشت محصولات کشاورزی

خلیل نیکشاد در جلسه تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان گفت: سطح زیر کشت علوفه دیم در سال جاری بیش از دو هزار 500 هکتار است که امیدواریم با همکاری‌های مؤسسه تحقیقات بین‌المللی موسوم به ایکاردا، سطح زیر کشت گیاهان علوفه‌ای و حتی دانه‌های روغنی افزایش یابد.

وی هدف این امر را خارج کردن اراضی دیم استان از زراعت تک‌محصولی گندم یا جو عنوان کرد.

وی افزود: نظام بهره‌برداری از اراضی دیم استان باید مورد بازنگری کارشناسی قرار بگیرد و این اراضی از زراعت تک‌محصولی خارج شود. نباید زراعت در اراضی دیم به‌گونه‌ای باشد که اگر سالی بارندگی کافی اتفاق نیافتد کل زارعت دیم و زحمات یک‌ساله بهره‌برداران از بین برود.

در ادامه جلسه نیکشاد با بیان اینکه رعایت انضباط و التزام اداری یکی از ضروریات ترقی و پیشرفت در اهداف سازمانی محسوب می‌شود، گفت: معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان وظیفه راهبری و نظارت بر اجرای برنامه‌ها توسعه منابع انسانی در حوزه‌های آمار و برنامه‌ریزی نیروی انسانی و جذب نیروی انسانی، آموزش، توسعه و ارتقاء کیفی کارکنان و... را بر عهده دارد و به همین دلیل یکی از اساسی‌ترین و تأثیرگذارترین معاونت‌ها در عرصه خدمت‌رسانی محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش: در این جلسه ضمن تقدیر از مسئول قبلی، نصرالله جعفر زاده به‌عنوان معاون جدید توسعه مدیریت و منابع منصوب و مشغول به کار شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید