Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد؛

فارس در سکوی نخست تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین کشور

اجرای طرح آبیاری نوین در ۴۷ هزار هکتار

ایانا-کرمان : مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کسب رتبه اول کشوری این استان با اجرای طرح‌های زیر بنایی آب‌وخاک در سطح 47 هزار و 800 هکتار و با اعتباری بیش از 430 میلیارد تومان در سال 1396 خبر داد.

فارس در سکوی نخست تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین کشور

زارع قنات‌نویی گفت: اجرای طرح‌های زیر بنایی آب‌وخاک با هدف مدیریت کارآمد این دو عنصر حیاتی و با توسعه روش‌های نوین آبیاری، اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، اجرای عملیات آب‌وخاک شامل تجهیز و نوسازی اراضی سنتی و مدرن، اراضی تعاونی‌های تولید و طرح‌های کوچک تأمین آب، احیا، مرمت و لایروبی قنوات و احداث کانال‌های عمومی صورت گرفت.

وی افزود: طرح‌های آبیاری نوین برای مقابله با خشک‌سالی با توجه محوریت آب به‌عنوان مهم‌ترین و کمیاب‌ترین نهاده تولید صورت گرفته که با اجرای این سیستم‌های آبیاری درمجموع سالانه 173 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

بر اساس این گزارش، 89.6 درصد از کل اعتبارات هزینه شده از محل اعتبار ملی بوده و مابقی از اعتبارات استانی است که اعتبار ملی به‌صورت رقابتی تعیین‌شده و هر استان می‌تواند به میزان تلاش برای تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین از این بودجه بهره‌مند شود که استان فارس در این زمینه مقام اول را کسب کرده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید