Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد؛

استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی خوزستان توسط تیم مجرب هلندی

برگزاری دوره‌های تخصصی در زمینه‌های انرژی و کشاورزی

ایانا - حدیث چاروسایی: نشست مدیران مراکز تحقیقات و دانشگاهی کشور هلند در راستای ایجاد زمینه‌ها برای توسعه بخش کشاورزی خوزستان برگزار شد.

استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی خوزستان توسط تیم مجرب هلندی

مدیران مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور هلند و رئیس سازمان جهاد کشاورزی، معاونان و مدیران مربوطه برای مذاکره و هماهنگی جهت اجرای طرح‌های کشاورزی در استان تشکیل جلسه دادند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در این جلسه گفت: خوزستان ازلحاظ اقتصادی نقش بسیار مهمی در کشور دارد و از این لحاظ نقاط مشترک بسیاری با کشور هلند داراست که می‌توانیم با تعامل و تبادل تجربه طرح‌های کشاورزی خوبی را در استان اجرا کنیم.

کیخسرو چنگلوایی با بیان اینکه 15 درصد تولیدات کشاورزی و 18 درصد محصولات زراعی کشور در این استان تولید می‌شود، افزود: برنامه ما جهت افزایش تولیدات در استان بر اساس پنج میلیارد دلاری است که توسط دولت به بخش آب تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه در تولید ماده خام کشاورزی مشکلی وجود ندارد؛ یکی از نواقص کنونی را کمبود صنایع تبدیلی و فرآوری دانست و اظهار کرد: کمتر از هفت درصد تولیدات استان در صنایع تبدیلی استفاده می‌شود.

چنگلوایی ادامه داد: شرایط اقلیمی نامساعد، تبخیر و دمای بالا، کمبود بارندگی، خشک‌سالی، ریزگردها و شوری اراضی در مناطقی که زهکشی در آن انجام نگرفته است، از عمده نواقص و مشکلاتی است که در برنامه‌ها و همکاری‌های پیش رو باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها صورت گیرد.

وی در ادامه از هلند به‌عنوان کشوری که شهرک‌های گلخانه‌ای در آن به‌خوبی احداث و استفاده می‌شود یاد کرد و افزود: برای تأسیس گلخانه‌های مدرن و همچنین دیگر موارد ذکر شده به یک طرح جامع نیاز است.

در ادامه مدیرعامل شرکت تریپل اچ هلند گفت: کشور هلند در برخی از بخش‌های صنعت آبی و کشاورزی مقام اول را در جهان دارد و این شرکت به افراد و سازمان‌هایی که در این زمینه به اطلاعات و امکانات نیاز دارند، کمک می‌کند.

ساندر تین من افزود: طی جلساتی که قبلاً با سازمان آب و برق صورت گرفته، آمادگی داریم دوره‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت تخصصی در زمینه‌های مختلف انرژی و کشاورزی در کشور ایران و هلند با حضور اساتید مجرب برگزار کنیم.

وی در پایان گفت: سودی که مردم خوزستان از اجرای طرح‌های مشترکی که قرار است در آینده‌ای نزدیک نصیبشان شود، برای ما بسیار مهم است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید