Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:

تولید 27 میلیون قطعه ماهیان زینتی در استان قزوین

ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۸۹ نفر

ایانا-کرمانشاه : مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید 27 میلیون و 200 هزار قطعه انواع ماهی زینتی در این استان خبر داد.

تولید 27 میلیون قطعه ماهیان زینتی در استان قزوین

ایرج رحمانی با بیان اینکه این میزان ماهیان زینتی در 86 واحد فعال تکثیر و تولیدشده است عنوان کرد: با راه‌اندازی این واحدها، زمینه اشتغال مستقیم 589 نفر در استان فراهم شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به گونه‌های تولید و تکثیر ماهیان زینتی اشاره کرد و گفت: این‌گونه‌ها شامل انواع ماهیان زینتی تخم‌گذار و بچه‌زا هستند. از این میزان ماهی زینتی 22 میلیون 390 هزار قطعه ماهیان زینتی تخم‌گذار و چهار میلیون 810 هزار قطعه ماهیان زینتی بچه‌زا هستند.

به گفته وی عمده ماهیان زینتی استان علاوه بر تأمین نیاز داخلی به خارج از کشور نیز صادر شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه از تشکیل ستاد توسعه شیلات در راستای دست‌یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، ساماندهی مراکز عرضه و دپوی ماهی به‌صورت زنده و خرده‌فروشی، ساماندهی و تجهیز ناوگان حمل‌ونقل آبزیان به‌صورت زنده و صیدشده، ملزم کردن فروشندگان ماهی نسبت به نصب برچسب تاریخ انقضا برای آبزیان و هماهنگی با اداره کل دامپزشکی در جهت رفع موانع تولید و اختلاف نظرات فی‌مابین، در راستای دست‌یابی به توسعه آبزی‌پروری و تولید محصول سالم خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید