Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۶۶۰ هزار تن محصولات دامی در استان قزوین تولید شد

قزوین رتبه ششم تولید تخم‌مرغ در کشور

ایانا-کرمانشاه : معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید ۶۶۰ هزار و ۵۲۴ تن انواع محصولات دامی، طی سال گذشته در استان قزوین خبر داد.

۶۶۰ هزار تن محصولات دامی در استان قزوین تولید شد

علی شاپورزاده گفت: این میزان تولید شامل محصولات دامی، گوشت قرمز، گوشت سفید (مرغ )، شیر، تخم‌مرغ و عسل است.

وی با بیان اینکه استان قزوین پتانسیل مناسبی برای تولید انواع محصولات دام و طیور دارد عنوان کرد: درحال حاضر بیش از ۸۰۰ واحد پرواربندی گوساله و گوسفند به‌صورت صنعتی و تعداد زیادی نیز به‌صورت سنتی فعال و گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

وی افزود:  در سال گذشته  ۲۵ هزار و ۸۴۴ تن گوشت قرمز در دامداری‌های استان تولید شده که  پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم  این میزان به بیش از ۲۸هزار تن برسد.

شاپورزاده با بیان اینکه طی این مدت  ۵۲۳ هزار و ۲۵۳ تن شیر در استان تولید شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم، این میزان تولید شیر به بیش از ۶۱۴ هزار تن برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به تولید مرغ گوشتی در استان و همچنین بستر مستعد استان برای تولید گفت: در حال حاضر ظرفیت پرورش مرغ گوشتی در استان بیش از ۱۰میلیون و ۵۱۵ هزار و ۱۲۰ قطعه است  که سالیانه ۶۰ هزار و ۳۲۹ تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین با دارا بودن ۶۷ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۸۷۸ هزار و ۵۰۰ قطعه از بزرگ‌ترین استان‌های کشور در تولید تخم‌مرغ است، گفت: در سال گذشته ۵۰  هزار و ۴۰۲ تن تخم‌مرغ تولید شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم  این میزان تولید به بیش از ۸۴ هزار تن برسد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط اقلیمی مساعد و نزدیکی به استان‌های مصرف‌کننده عمدتاً تهران و گیلان موجب شده که  بیش از پنج برابر نیاز داخلی تولید تخم‌مرغ در استان تولید شود .

وی افزود: استان قزوین رتبه ششم تولید تخم‌مرغ در کشور را دارد و به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی پرورش مرغ تخم‌گذار است. در همین راستا طی سال گذشته  ۷۹۵ تن عسل در زنبورستان‌های استان تولید شده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید