Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی فارس گزارش داد

کشف و ضبط 41 تن فرآورده‌های خام دامی در فارس

ارجاع پرونده ۹۹ متخلف به مراجع قضایی

ایانا-کرمان : مدیرکل دامپزشکی فارس از پایان طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی نوروزی دامپزشکی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در فارس خبر داد.

کشف و ضبط 41 تن فرآورده‌های خام دامی در فارس

یعقوب مهندس، هدف از اجرای این طرح را ارتقای بهداشت و امنیت غذایی شهروندان عنوان کرد و گفت: بازرسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی از تاریخ 25 اسفندماه سال گذشته تا 14 فروردین سال جاری، به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروزی در قالب کشیک‌های ثابت و سیار در زمینه تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی به شهروندان، نظارت داشتند.

مدیرکل دامپزشکی فارس اظهار کرد: با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، علاوه بر اجرای طرح تشدید نظارت ویژه نوروز 97، با شرکت در گشت‌های مشترک و بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در کنار سایر دستگاه‌های نظارتی، بر سلامت فرآورده‌های خام مصرفی در این واحدها نظارت شد.

مهندس، از انجام هفت هزار و 897 مورد بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه مواد خام دامی شامل رستوران‌ها، بیرونبرها، قصابی‌ها، کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی، فروشگاه‌ها و... در طرح نوروزی سال 97 خبر داد و بیان کرد: 41 هزار 318 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی تاریخ گذشته کشف و ضبط شد. در همین مدت پرونده 53 فرد متخلف به تعزیرات حکومتی و پرونده 46 فرد متخلف به مراجع قضایی ارجاع و باعث صدور احکام و تعطیلی 12 واحد متخلف شد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه مواد خام دامی با سامانه پیام‌گیر 1512 تماس گرفته و موارد تخلف را گزارش کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید