Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان غربی اعلام کرد:

تأمین میوه‌های تنظیم بازار آذربایجان غربی از تولیدات داخلی

توزیع میوه شب عید طرح تنظیم بازار از ۲۲ اسفندماه ۹۶ آغاز شد و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه داشت

ایانا-ایلام : مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان غربی از اجرای موفق طرح تنظیم بازار میوه نوروزی در استان خبر داد.

تأمین میوه‌های تنظیم بازار آذربایجان غربی از تولیدات داخلی

شهریار حیدری با اشاره به اهمیت تولید داخلی محصولات کشاورزی و حمایت از آن اظهار کرد: تمامی میوه‌های توزیعی طرح تنظیم بازار در سطح کشور و استان از تولیدات داخلی بوده است.

 توزیع میوه شب عید طرح تنظیم بازار استان در 460 مرکز عرضه از 22 اسفندماه 96 در سطح استان آغاز شده بود و تا 15 فروردین‌ماه سال جاری ادامه داشت که بیشترین میزان توزیع در این بازه زمانی در حدود 600 تن پرتقال و 250 تن سیب‌درختی در مراکز عرضه شهرستان ارومیه اعلام شده است.

امسال با برنامه‌ریزی مناسب اجرای طرح تنظیم بازار میوه شب عید در استان و توزیع یک‌هزار و 760 تن پرتقال به قیمت یک‌هزار و 500 تومان و سیب‌درختی به قیمت یک‌هزار و 800 تومان در مراکز عرضه از هرگونه افزایش قیمت میوه به‌ویژه دو میوه پرمصرف سیب و پرتقال جلوگیری شد و حتی در برخی از موارد نیز پایین‌تر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار برای مصرف‌کنندگان در استان عرضه شد.

حیدری با اشاره به استقبال و همراهی خوب مردم از توزیع میوه طرح تنظیم بازار افزود: بررسی‌های به‌عمل‌آمده توسط بازرسان و ناظران سازمان صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که امسال مردم از کیفیت و قیمت محصولات عرضه‌شده رضایت داشتند و شاهد توزیعی سالم، با کمترین تخلفات بودیم و در این زمینه هیچ‌گونه مورد تعزیراتی نیز گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تقاضا و مصرف مردم در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی، ایجاد تعادل و تنظیم در بازار مصرف میوه در زمان اوج مصرف و تقاضا از اهداف ستاد تنظیم بازار استان است./

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید