Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

سالانه 44 میلیون شاخه گل در البرز تولید می‌شود

۲۳.۵ هکتار از گلخانه‌های استان به تکثیر گل‌های گلدانی اختصاص دارد

ایانا-چهارمحال و بختیاری : جمعاً در سطحی معادل 87 هکتار شامل فضای باز و گلخانه، سالانه 44 میلیون شاخه گل در استان البرز تولید می‌شود که قسمت اعظم آن گل رز است.

سالانه 44 میلیون شاخه گل در البرز تولید می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تولید 44 میلیون شاخه گل طی یک سال در فضای باز و گلخانه‌ای استان خبر داد. کیانفر وریج کاظمی گفت: بیش از 3 درصد تولید گل شاخه بریده ، 12 درصد گل‌های گلدانی و 21 درصد درخت و درختچه‌های زینتی کشور در استان البرز تولید می‌شود.

وی ادامه داد: در استان البرز  27 میلیون گل شاخه بریده در فضای باز در سطح 58 هکتار  و 17 میلیون شاخه گل در فضای گلخانه  به مساحت 29 هکتار تولید می‌شود. به این ترتیب جمعاً در سطحی معادل 87 هکتار شامل فضای باز و گلخانه، سالانه 44 میلیون شاخه گل تولید می‌شود که قسمت اعظم آن گل رز بوده و به بازار مصرف عرضه می‌شود و عمده بازار مصرف این تولیدات  نیز استان‌های هم‌جوار هستند.

کیانفر با بیان اینکه  23.5 هکتار از گلخانه‌های استان به تکثیر گل‌های گلدانی اختصاص دارد، گفت: از این میزان حدود 10 میلیون گلدان در سال تولید می‌شود که از نوع پامچال، سیاره و ...است و 49 هکتار نیز به گیاهان فصلی و نشایی اختصاص دارد که از این سطح 48 میلیون بوته در سال تولید می‌شود. مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: حدود 152 هکتار از اراضی کشاورزی استان در حال حاضر به تولید و تکثیر درخت  و درختچه‌های زینتی اختصاص دارد که میزان 47 میلیون اصله درخت و درختچه در آنها تولید می‌شود.     

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید