Iranian Agriculture News Agency

استاندار فارس خبر داد:

کاهش 11 درصدی سطح فضای سبز در فارس

هزار هکتار از بلندی‌های غرب و شرق شیراز برای کاشت فضای سبز در اختیار شهرداری قرار داده شد

ایانا-کرمان : ایانا - استان فارس: استاندار فارس از کاهش 11 درصدی سطح فضای سبز در ۴۰ سال گذشته در فارس خبر داد.

کاهش 11 درصدی سطح فضای سبز در فارس

ایانا - استان فارس: استاندار فارس از کاهش 11 درصدی سطح فضای سبز در ۴۰ سال گذشته در فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، تبادار استاندار فارس گفت: متأسفانه در ۴۰ سال گذشته در فارس نه‌تنها افزایش سطح فضای سبز اتفاق نیفتاده، بلکه ۱۱ درصد کاهش نیز داشته است؛ بنابراین گسترش جنگل، توسعه منابع طبیعی و احیای جنگل‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در کنار توسعه فضای سبز، فرهنگ‌سازی حفاظت و صیانت از درختکاری در سطح جامعه از ضروریات زندگی امروز است گفت: ۱۱ هزار هکتار از بلندی‌های غرب و شرق شیراز برای کاشت فضای سبز در اختیار شهرداری قرار داده شده که در روز درختکاری این امر محقق شد.

 

فارس دارای بالاترین سطح جنگل در کشور

مدیرکل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز درباره وضعیت فضای سبز استان فارس گفت: استان فارس از لحاظ وسعت با سطحی بیش از ۱۰ میلیون هکتار در عرصه جنگل و مرتع، مقام اول کشور را دارد. مهرزاد بوستانی افزود: فارس با دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل‌، بالاترین سطح جنگل در بین استان‌های کشور را دارا دارد.

وی ازجمله برنامه‌های پیش رو، به فرایند غنی‌سازی جنگل‌ اشاره کرد و گفت: در سال جاری بیش از دو هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی استان بذرکاری شده است. بوستانی با اشاره به برنامه برون‌رفت از خشکسالی‌های چندین سال اخیر گفت: استفاده از نزولات آسمانی به نحو مطلوب، جلوگیری از تبدیل شدن بارندگی‌های شدید به سیلاب و ایجاد مخاطره در شهر و روستاها در دستور کار قرار گرفته است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید