Iranian Agriculture News Agency

اختصاصی ایانا/سمنان

15 هزار هکتار از اراضی شهرستان میامی زیر کشت گندم رفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: نزدیک به 15 هزار هکتار از اراضی شهرستان میامی زیر کشت گندم آبی و دیم رفت.

15 هزار هکتار از اراضی شهرستان میامی زیر کشت گندم رفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: نزدیک به 15 هزار هکتار از اراضی شهرستان میامی زیر کشت گندم آبی و دیم رفت.

به گزارش خبرنگار ایانا از سمنان، علی‌اصغر محمدی در جمع خبرنگاران به میزان سطح زیر کشت گندم آبی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت گندم آبی در این شهرستان 6 هزار و 200 هکتار است.

وی با بیان اینکه در کشت گندم آبی از ارقام مختلفی استفاده ‌شده است به ارقام کشت‌شده اشاره کرد و گفت: پیشگام، میهن، اوروم، پیشتاز، پارسی و سیوند از مهم‌ترین ارقام گندم آبی کشت‌شده در این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی میزان سطح زیر کشت گندم دیم در این شهرستان را 8 هزار و 700 هکتار دانست و گفت: کشت این محصول نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته است.

محمدی با اشاره به کشت ارقام مختلف گندم دیم در شهرستان میامی خاطرنشان کرد: تلاش شده تا انواع مرغوب گندم به کشاورزان معرفی و در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ارقام مختلفی گندم دیم در این شهرستان از سوی کشاورزان کشت‌شده است به ارقام کشت شده اشاره کرد و افزود: مروارید، کوه دشت و کریم مهم‌ترین ارقام گندم دیم است که در این شهرستان از سوی کشاورزان برای کشت به کار برده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به وضعیت کشت گندم در سایر نقاط استان سمنان نیز گفت: رتبه نخست تولید گندم به کشاورزان میامی اختصاص دارد.

محمدی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح یکی از اولویت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان است که این مهم در شهرستان‌ها نیز پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید