Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماکو خبر داد:

پرداخت بیش از 22 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به کشاورزان شهرستان ماکو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماکو از پرداخت بیش از 22 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به کشاورزان این شهرستان طی 9 ماه سال جاری خبر داد.

پرداخت بیش از 22 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به کشاورزان شهرستان ماکو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماکو از پرداخت بیش از 22 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به کشاورزان این شهرستان طی 9 ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، قاسم تاروردی‌زاده با اعلام این خبر گفت: این مبالغ که شامل تسهیلات اعتباری سرمایه در گردش دربخش زراعت از منابع داخلی بانک صندوق توسعه ملی، سرمایه در گردش بخش دام و طیور که از طریق سایت بهین‌یاب ثبت کرده بودند و تسهیلات اعتباری بخش مکانیزاسیون امور فنی و مهندسی را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: با پرداخت تسهیلات فوق کشاورزان و دامداران شغل خود را می‌توانند تثبیت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ماکو از توزیع بیش از دو میلیون و 932 هزار لیتر نفت گاز و نفت سفید جهت فعال کردن بخش مکانیزاسیون، دامداری‌های صنعتی و همچنین به مرغداران شهرستان در 9 ماه سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به توزیع به موقع سوخت لازم و همکاری‌های صمیمانه شرکت نفت با این مدیریت هیچ مشکلی در واحدهای تولیدی و مکانیزاسیون شهرستان ایجاد نشده است.

تاروردی‌زاده صادرات محصولات کشاورزی را جایگزین بهتری برای نفت اعلام کرد و یادآور شد: از آنجا که بزرگ‌ترین گمرک و پایانه مرزی بین ایران و کشورهای اروپایی، مرز گمرک بازرگان در این شهرستان واقع شده است، تأکید کرد: در سال جاری بیش از 290 هزار تن محصولات کشاورزی صادر، وارد و ترانزیت شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام محصولات کشاورزی که صادر وارد یا ترانزیت می‌شوند قرنطینه گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی مستقر در گمرگ نظارت داشته و پس از تأیید سلامت این محصولات از نظر آفات و بیماری و... صدور گواهی سلامت نسبت به ترخیص آن اقدام می‌شود.

تاروردی‌زاده در پایان اظهار کرد: حدود 208 هزار تن انواع محصولات کشاورزی که بیشتر آن‌ها موز، توتون، الوار راش و... است در 9 ماهه سال جاری وارد استان شده و حدود 37 هزارتن انواع محصو لات کشاورزی که بیشتر آن‌ها پوست پسته، پوست گردو، هندوانه، سیب و... صادر شده و حدود 45 تن انواع محصو لات کشاورزی ترانزیت شده است و همچنین محموله‌هایی که مدارک ناقص یا جزو محصولات وارداتی نبوده یا محصولاتی که به هر دلایلی از نظر کارشناس قرنطینه سلامت آن‌ها تأیید نشده باشد، عودت داده شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید