Iranian Agriculture News Agency

فرماندار اردبیل:

برخورد جدی با افزایش قیمت‌های نامتعارف مواد پروتئینی به‌ویژه تخم‌مرغ

با افزایش غیرمتعارف و خودسرانه قیمت مواد پروتئینی به‌ویژه تخم‌مرغ نیز دستگاه‌های ذی‌ربط با واحدهای متخلف قاطع برخورد خواهند کرد.

برخورد جدی با افزایش قیمت‌های نامتعارف مواد پروتئینی به‌ویژه تخم‌مرغ

با افزایش غیر متعارف و خود سرانه قیمت مواد پروتئینی به ویژه تخم مرغ نیز دستگاه های ذی ربط با واحدهای متخلف قاطع برخورد خواهند کرد .


به گزارش ایانا از استان اردبیل، جواد زنجانی که در نشست تخصصی تنظیم بازار محصولات کشاورزی که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی اسانداری و دستگاه های اجرایی و مرتبط با تولیدات مواد غذایی و مایحتاج ضروری مردم برگزار شده بود با اعلام این خبر افزود: در تنظیم محصولا ت واقلام ضروری خانوارها حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان می بایست به بهترین نحو ممکن تأمین شود . برای جبران کاستی ها و کمبودها در تولید می بایست تمامی موانع تولید رفع شود تا تولید کنندگان بتوانند با حداکثر توان فعالیت کنند. در زمینه تأمین تخم مرغ مورد نیاز نباید بیش از حد متکی به واردات از خارج ازکشور باشیم، زیرا این واردات مطمئن نیست وبا توجه به اینکه کشورهای خارجی نیز به نوعی با بحران تخم مرغ روبرو هستند احتمال اینکه این واردات قطع شود نیز زیاد است؛ بنابر این مطمئن ترین راه جبران کاستی ها و نارسایی ها در عرضه تخم مرغ تقویت واحد های مرغداری تخم گذار است .

فرماندار اردبیل افزود: میزان هشت و نیم تن تخم مرغ واداتی در فروشگاه های نیار و رفاه و اتکا و تعدادی از فروشگاهای معتبر در حاشیه شهرها عرضه خواهد شد تا قشر آسیب پذیر جامعه راحتر بتوانند مایحتاج مورد نیاز تخم مرغ خود را تهیه کنند .

زنجانی افزود: برای تعدیل قیمت پروتئین های مورد نیاز از قبیل گوشت قرمز و برنج نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود که از افزایش بی رویه نهاده های کشاورزی جلوگیری شود تا قیمت تمام شده برای تولید کننده کم باشد و درنهایت مواد پروتئینی نیز ارزان به دست مصرف کنندگان برسد. درزمینه تولید گوشت مرغ نیز خوشبختانه با سعی واهتمام دست اندرکاران تولید و زحمات سازمان جهاد کشاورزی با مشکلی روبرو نیستیم و با افزایش غیر متعارف و خود سرانه قیمت مواد پروتئینی به ویژه تخم مرغ نیز دستگاه های ذی ربط با واحدهای متخلف قاطع برخورد خواهند کرد .







انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید