Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد:

توزیع ۳۱ هزار تن سبوس گندم و جو بین کشاورزان سمنانی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از توزیع ۳۱ هزار و ۷۳۳ تن سبوس گندم و جو در بین دامداران استان سمنان خبر داد.

توزیع ۳۱ هزار تن سبوس گندم و جو بین کشاورزان سمنانی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از توزیع ۳۱ هزار و ۷۳۳ تن سبوس گندم و جو در بین دامداران استان سمنان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی شاه‌حسینی با بیان این خبر گفت: یکی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی و به‌تبع معاونت تولیدات دامی در سازمان تنظیم بازار نهاده‌های دامی ازجمله جو، سبوس گندم، ذرت دانه‌ای و کنجاله سویا است.

وی بیان کرد: در این راستا شرکت پشتیبانی امور دام و معاونت بهبود تولیدات دامی استان از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ هزار و ۷۳۳ تن سبوس گندم را در اختیار تعاونی‌های دامی و کارخانجات خوراک دام قرار داده است تا با اولویت در بین دامداران روستایی و همچنین عشایر استان توزیع کند.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به میزان سبوس گندم و جو توزیع‌شده در بین بهره‌برداران افزود: از ابتدای امسال ۱۳ هزار و ۲۳۳ تن سبوس گندم و همچنین ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن جو در بین دامداران استان توزیع‌شده است.

شاه‌حسینی با بیان اینکه توزیع نهاده‌های دامی در بین دامداران استان باهدف تنظیم بازار نهاده‌های دامی و کاهش هزینه تولید دامداران در استان انجام می‌شود، عنوان کرد: توزیع نهاده‌های دامی منجر به تثبیت قیمت‌ها و تأمین بخشی از نیاز علوفه‌ای دامداران استان شد.

وی ادامه داد: توزیع نهاده‌های دامی با حداقل قیمت از دیگر سیاست‌های اجرای این طرح بوده و تلاش می‌شود ضمن حذف واسطه‌ها، نهاده‌ها با حداقل قیمت و با کارمزد پایین مستقیم و از طریق تشکل‌های مربوطه به دست دامداران برسد.

شاه‌حسینی تأکید کرد: در یکی دو ماه گذشته به دلایلی ازجمله کمبود نهاده‌ها و ورود دلالان به بازار؛ با افزایش قیمت این نهاده‌ها مواجه بودیم که با تمهیدات اندیشیده شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی این امر تحت کنترل و پیگیری است.

وی در پایان از ادامه اجرای توزیع این نهاده‌های تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تصمیم بر این است که ماهانه از طریق تشکل‌های مربوطه نسبت به توزیع سبوس گندم و جو در بین دامداران اقدام شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید