Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بدره خبر داد:

کاشت مکانیزه حبوبات در شهرستان بدره

کشت مکانیزه حبوبات توسط دستگاه مخصوص کشت حبوبات در شهرستان بدره استان ایلام اجرا شد.

کاشت مکانیزه حبوبات در شهرستان بدره

کشت مکانیزه حبوبات توسط دستگاه مخصوص کشت حبوبات در شهرستان بدره استان ایلام اجرا شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بدره با اعلام این خبر گفت: در سال زراعی جاری 400 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت حبوبات اختصاص یافته که از این میزان حدود 100 هکتار به‌صورت مکانیزه کامل توسط دستگاه‌های حبوبات‌کار و عمیق‌کار دیم کشت شده است.

حسن زینی‌وند افزود: عمده ارقام کشت‌شده نخود شامل آرمان، عادل و رقم محلی و ارقام عدس شامل کیمیا، بیله‌سوار و گچساران بوده که از شرکت‌های فرآوری بذر حبوبات تهیه و توزیع شده است.

وی بیان کرد: موفقیت در کشت مکانیزه حبوبات و ادامه استقبال کشاورزان از آن باعث افزایش چند برابری تولید و حفاظت بیشتر از خاک خواهد شد. همچنین کاشت حبوبات در تناوب با غلات از عوامل مهم بهبود و حفظ توانایی خاک و جلوگیری از بروز آفات و بیماری‌های زراعی خواهد شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بدره در پایان عمده خدمات ارائه‌شده در این بخش به حبوبات‌کاران را شامل تهیه و توزیع بذور اصلاح‌شده حبوبات، تهیه دستگاه کشت مکانیزه حبوبات با همکاری زراعت سازمان، اجرای کلاس‌های آموزشی ترویجی برای کشاورزان هدف و نظارت مستقیم کارشناسان بر عملیات کاشت حبوبات عنوان کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید