Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر خبر داد:

فعالیت 16 ایستگاه ردیابی مگس میوه در بابلسر

در این شهرستان چهار ایستگاه اصلی و 12 ایستگاه مستقر در باغ‌ها فعال است و بطور مستمر و هفتگی این ایستگاه‌ها ردیابی می‌شود.

در این شهرستان چهار ایستگاه اصلی و 12 ایستگاه مستقر در باغ‌ها فعال است و بطور مستمر و هفتگی این ایستگاه‌ها ردیابی می‌شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر از ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای در چهارهزار و 379 هکتار از باغ‌های بابلسر خبر داد و گفت: در این شهرستان چهار ایستگاه اصلی و 12 ایستگاه مستقر در باغ‌ها فعال است و به‌طور مستمر و هفتگی این ایستگاه‌ها ردیابی می‌شود.

حسن رزاقی افزود: مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفت‌های خطرناک به‌ویژه در مرحله لاروی است و از گوشت میوه مرکبات تغذیه می‌کند و نخستین گام برای مدیریت مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای، ردیابی دقیق آن است.

وی بیان کرد: با نظارت کارشناسان این مدیریت در 16 ایستگاه، تعداد 36 تله فرمونی و 36 تله سراتراپ نصب شد که تاکنون دوهزار و 140 مگس در تله‌های فرمونی و یک‌هزار و 728 مگس در تله‌های سراتراپ شکار شد.

رازقی ادامه داد: امسال با توجه به ردیابی این آفت در باغ‌ها، در 55 هکتار از باغ‌ها با این آفت مبارزه شد و 500 لیتر پروتئین هیدرولیزات و 18 لیتر سم مالاتیون، 385 کارت زرد، 153 فرمون جنسی، 120 لیتر سراتراپ و 72 تله مکفیل بین باغداران توزیع شد.

وی در پایان از برگزاری 9 کلاس آموزشی با حضور 160 باغدار درباره مبارزه با این آفت خبر داد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید