Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی استان پیگیری می‌شود

در همایش فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری تعداد ۱۵ تفاهم‌نامه در بخش کشاورزی منعقد شد.

در همایش فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری تعداد ۱۵ تفاهم‌نامه در بخش کشاورزی منعقد شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی برخی از پتانسیل‌های کشاورزی استان به سرمایه‌گذاران گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی از اولویت‌های توسعه در بخش کشاورزی است و انتظار می‌رود توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با ورود سرمایه‌گذاران و با جدیدترین تکنولوژی در استان ایجاد شود و این امر به‌عنوان اولویت مهمی در بخش کشاورزی پیگیری می‌شود.

سیدحسن میرعماد به ارزش تفاهم‌نامه‌های منعقدشده در این همایش نیز اشاره کرد و افزود: ۶۰۰ میلیون دلار ارزش تفاهم‌نامه‌هایی است که بر مبنای فرصت‌های بخش کشاورزی تنظیم شد.

وی بیان کرد: کشت و فرآوری، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی، تولید محصولات گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات باغی، فرآوری و بسته‌بندی گوشت قرمز ارگانیک، پرورش شترمرغ، فرآوری خشکبار مثل گردو و آجیل، فرآوری شیر و غیره از مهم‌ترین فرصت‌های بخش‌های کشاورزی استان بود که سرمایه‌گذاران از آن استقبال کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: تفاهم‌نامه‌های بخش کشاورزی درواقع با استراتژیست‌های جذب سرمایه‌گذاری این بخش منعقد شده است به این معنا که باید استراتژیست‌ها سرمایه‌گذاران حقیقی خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان را یافته و آن‌ها را برای عقد سرمایه‌گذاری به استان معرفی کنند.

میرعماد تأکید کرد: با ورود سرمایه‌گذاران حقیقی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در استان امکان عقد قرارداد بین سرمایه پذیران استانی و طرف خارجی وجود دارد که امیدواریم این مهم به‌زودی در استان محقق شود.

وی به برخی از مزایای معرفی فرصت‌های بخش کشاورزی استان در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و یادآور شد: یکی از آثار ورود سرمایه‌گذاران این است که فرصت‌هایی از بخش کشاورزی استان که سرمایه‌گذاران داخلی کمتر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن هستند از سوی سرمایه‌گذاران خارجی جذب می‌شوند و درواقع فرصت‌های موجود معطل نمی‌ماند.

میرعماد در پایان بیان کرد: در صورت انعقاد قرارداد و ورود سرمایه‌گذاران خارجی به استان پیش‌بینی می‌شود فرصت‌های اشتغال قابل‌توجهی در این بخش ایجاد شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید