Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر خبر داد:

فعالیت 170 سورتینگ در قائم‌شهر/ قائم‌شهر، بزرگ‌ترین ذخیره‌ساز مرکبات مازندران

شهرستان قائم‌شهر علاوه بر در اختیار داشتن 15 درصد تولید مرکبات استان مازندران، بزرگ‌ترین انبار ذخیره‌سازی مرکبات محسوب می‌شود.

فعالیت 170 سورتینگ در قائم‌شهر/ قائم‌شهر، بزرگ‌ترین ذخیره‌ساز مرکبات مازندران

شهرستان قائم‌شهر علاوه بر در اختیار داشتن 15 درصد تولید مرکبات استان مازندران، بزرگ‌ترین انبار ذخیره‌سازی مرکبات محسوب می‌شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه این شهرستان به‌عنوان پایتخت مرکبات مازندران است، بر ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکل تولید مازاد مرکبات تأکید کرد.

مجید جعفری با اشاره به گلایه باغداران از پایین بودن قیمت فروش مرکبات بیان کرد: مهم‌ترین دلیل این موضوع، مازاد تولید و اشباع بازار است.

وی صادرات را یکی از راه‌های برون‌رفت این مشکل برشمرد و افزود: بسته مشوق صادراتی از سوی هیأت دولت طراحی و مصوب شده است، تا راهگشای صادرات این محصول باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه شهرستان قائم‌شهر علاوه بر در اختیار داشتن 15 درصد تولید مرکبات استان، بزرگ‌ترین انبار ذخیره سازی مرکبات هم محسوب می‌شود، عنوان کرد: هم‌اکنون 170 واحد سورتینگ در این شهرستان فعالیت دارند.

جعفری یادآور شد: این شهرستان دارای 12 هزار هکتار باغ پرتقال با تولید 245 هزار تن است.

وی تأکید کرد: تاکنون 70 هزار تن پرتقال این شهرستان برداشت شده است.

جعفری در پایان با اشاره به تولید 56 هزارتن نارنگی از دوهزار و 750 هکتار باغ این شهرستان اظهار کرد: تاکنون 48 هزار تن نارنگی معادل 85 درصد برداشت شده است ./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید