Iranian Agriculture News Agency

پانزدهمین همایش ملی و دومین جشنواره هنری فرهنگ و مدیریت جهادی ۲۲ و ۲۳ آذر در مشهد برگزار می‌شود

یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره هنری فرهنگ و مدیریت جهادی روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر ماه در مشهد برگزار می‌شود.

پانزدهمین همایش ملی و دومین جشنواره هنری فرهنگ و مدیریت جهادی ۲۲ و ۲۳ آذر در مشهد برگزار می‌شود

یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره هنری فرهنگ و مدیریت جهادی روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر ماه در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش ایانا از پایگاه طلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری این همایش، گفت: انتخاب وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان یکی از دستگاه‌های برتر در دولت یازدهم به‌دلیل دستیابی به توفیقات زیاد در بخش کشاورزی ناشی از تقویت فرهنگ و مدیریت جهادی بوده است.

آیت‌الله حسن عالمی افزود: برگزاری همایش‌های فرهنگ و مدیریت جهادی بر مخاطبان داخل و خارج از وزارت جهاد کشاورزی تأثیرگذار بوده است و ما نسبت به تأثیر این همایش‌ها بر مخاطبان در آینده نیز امیدواریم.

وی بیان کرد: فرهنگ و مدیریت جهادی ریشه در مکتب وحی و سخنان اهل بیت و طهارت دارد.

عالمی در این نشست درباره نظارت‌های شرعی بر کشتارگاه‌ها نیز اعلام کرد: نظارت‌های شرعی بر کشتارگاه‌های دام و طیور کشور به‌طور دقیق انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در هریک از کشتارگاه‌های دام و طیور سراسر کشور یک ناظر شرعی برای نظارت بر دامی که ذبح می‌شود تا آخرین مرحله که لاشه شست‌وشو داده می‌شود، حضور دارد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: نظارت شرعی در کشتارگاه‌های خارج از کشور نیز با دقت انجام می‌شود.

عالمی درباره مجوز پرورش حیوانات حرام گوشت در ایران یادآور شد: پرورش حیواناتی که شرعاً حرام گوشت هستند اما یک‌سری منافع حلال دارند، مانعی ندارد.

وی تأکید کرد: برخی از این حیوانات جنبه دارویی و بعضی هم مصرف غیرخوراکی دارند و از پوست آنها برای تولید کیف و کفش استفاده می‌شود که برای پرورش آنها مجوزهایی صادر کرده‌ایم و اگر کسی در این زمینه درخواست مجوز فعالیت داشته باشد، همکاری می‌کنیم.

عالمی درباره صدور برند حلال از سوی وزارت جهاد کشاورزی نیز خاطرنشان ساخت: در گذشته تشکیلاتی برای صدور برند حلال در کشور ایجاد شده بود که با نهایی شدن قانون حلال، این موضوع ساماندهی می‌شود.

در این نشست، مدیرکل دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز از حضور یک‌هزار و ۲۰۰ مدیر ستادی و استانی وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های دولتی و مهندسان کشاورزی جدیدالاستخدام در یازدهمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی خبر داد.

پیمان فلسفی با بیان این‌که همایش امسال با شعار "امانت‌داری در فرهنگ و مدیریت جهادی زیربنای اقتصاد مقاومتی" در مجتمع فرهنگی ثامن مشهد برگزار می‌شود، گفت: از مجموع طرح‌ها و پروژه‌های موفق به‌عنوان الگوی برتر فرهنگ و مدیریت جهادی حدود ۲۸۰ طرح از وزارت جهاد کشاورزی و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها به دست ما رسیده که ۱۸۰ طرح قابل بررسی شناخته شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد طرح ۱۱۵ مورد مربوط به حوزه وزارت جهاد کشاورزی، ۶۰ طرح سایر دستگاه های دولتی و هفت طرح مربوط به بخش خصوصی می باشد.

فلسفی سبک مدیریت جهادی، دستاوردها و چالش‌های موجود، امانت‌داری و عدالت‌محوری و فرهنگ و مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را از محورهای اصلی این همایش عنوان کرد و ادامه داد: این محورها در قالب پنل‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: برای برگزاری همایش امسال شش کمیته ملی، آموزش، طرح‌ها و الگوهای موفق جهادی، نمایشگاه، اطلاع‌رسانی و جشنواره فرهنگی و هنری تشکیل شده است.

مدیرکل دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی درباره دومین جشنواره هنری یازدهمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی نیز اظهار کرد: در مجموع ۱۳۷ اثر هنری در قالب عکس، پوستر و فیلم دریافت کرده‌ایم که از نفرات اول تا سوم در این بخش‌ها، تجلیل خواهند شد.

فلسفی وی در عین حال گفت: در این همایش از جلد سوم دانشنامه اسلامی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در قالب ۸۰۰ صفحه، کتاب هویت جهادی که شامل فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و مدیریت جهادی است و همچنین سند فرهنگی وزارت جهاد کشاورزی رونمایی و از هشت خانواده معظم شهدا و ایثارگر تجلیل می‌شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید