Iranian Agriculture News Agency

توزیع 100 درصدی آرد مورد نیاز روستاییان توسط تعاون روستایی

تأمین آرد روستاییان یکی از نیازهای آن‌ها است که در این راستا تعاون روستایی هرمزگان با برنامه‌ریزی مناسب موفق به توزیع 100 درصدی آرد مورد نیاز روستاییان شده است.

توزیع 100 درصدی آرد مورد نیاز روستاییان توسط تعاون روستایی

تأمین آرد روستاییان یکی از نیازهای آن‌ها است که در این راستا تعاون روستایی هرمزگان با برنامه‌ریزی مناسب موفق به توزیع 100 درصدی آرد مورد نیاز روستاییان شده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان با اعلام این خبر گفت: تعاونی‌های روستایی در 13 شهرستان استان کار توزیع آرد روستانشینان را بر عهده دارند.

سیروس اسدپور افزود: به‌دلیل مشکلات مالی تعاونی‌های روستایی، طرح اقتصادی کردن این واحدهای تعاونی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه به‌علت کمبود نیروی انسانی در شبکه تعاون روستایی استان، روند اجرای سیاست‌ها به کندی انجام می‌شود، بیان کرد: امسال 14 طرح با هدف اقتصادی کردن تعاونی‌ها و تکمیل زنجیره تولید تدوین شده است.

اسدپور با اشاره به اینکه بیش از 125 هزار نفر عضو تعاونی‌های روستایی در استان هرمزگان هستند، ادامه داد: 133 تعاونی روستایی، تولیدی، کشاورزی و... در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تأمین موجبات پیشرفت، گسترش و تقویت تعاون و توسعه عملیات اقتصادی، بازاریابی، بازرگانی و خدمات تعاونی در روستاها از اهداف مهم سازمان تعاون روستایی است، عنوان کرد: وظایف هدایتی، حمایتی و نظارتی و مراقبت نیز از رسالت‌های اصلی این سازمان است.

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه تعداد 11 اتحادیه تعاونی شهرستانی و دو اتحادیه استانی در شبکه سازمان تعاون روستایی هرمزگان وجود دارد، ادامه داد: سازمان تعاون روستایی استان دارای 58 شرکت تعاون روستایی، 23 شرکت تعاونی تولید، 22 شرکت تعاونی کشاورزی، شش شرکت تعاونی زنان و دو شرکت سهامی زراعی است.

اسدپور تأکید کرد: شرکت‌های تعاون روستایی در هرمزگان در مجموع با سرمایه‌ای بیش از 50 میلیارد و 557 میلیون و 476 هزار ریال در حال فعالیت هستند.

وی یادآور شد: بیشترین سرمایه و عضو مربوط به شرکت‌های تعاون روستایی با 14 میلیارد و 714 میلیون ریال سرمایه و 110 هزار و 163 نفر عضو است.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان اضافه کرد: شرکت‌های تعاونی تولید نیز سه میلیارد و 766 میلیون ریال سرمایه و چهارهزار و 347 نفر عضو، تعاونی کشاورزی چهار میلیارد و 9 میلیون ریال سرمایه و هشت‌هزار و 372 نفر عضو، شرکت تعاون روستایی زنان 197 میلیون ریال سرمایه و هزار و 833 نفر عضو و شرکت سهامی زراعی با چهار میلیارد و 960 میلیون ریال سرمایه و 907 نفر عضو دارند.

اسدپور خاطرنشان ساخت: تعاون روستایی می‌‌تواند در حذف واسطه‌‌ها و رساندن کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب به دست مصرف‌‌کننده نقش مؤثری را ایفا کند.

وی اظهار کرد: راهبرد اصلی تعاونی روستایی و کشاورزی توزیع کالاهای اساسی در مناطق محروم برای رفاه حال روستاییان و اقشار آسیب‌پذیر است.

اسدپور در پایان گفت: فعالیت تعاونی‌های روستایی نقش مهمی در افزایش تولیدات بخش کشاورزی کشور داشته است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید