Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح تجمیع باغ‌های هرمزگان

سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در راستای اقتصادی کردن بخش کشاورزی، طرح تجمیع باغ های استان را در حال اجرا دارد.

اجرای طرح تجمیع باغ‌های هرمزگان

سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در راستای اقتصادی کردن بخش کشاورزی، طرح تجمیع باغ های استان را در حال اجرا دارد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: طرح تجمیع باغ های هرمزگان از ابتدای سال در سطح 800 هکتار آغاز شد.

مسعود گرگیج افزود: این طرح با هدف اصلاح باغ های فرسوده، اقتصادی کردن بخش کشاورزی و افزایش تولید در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان و حاجی آباد در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح، 260 هزار انواع نهال مرکبات از جمله پرتقال، لیموپرشین لایم، لیمو شیرین، لیمو ترش، انواع میوه های گرمسیری مثل انبه، کنار پیوندی، گواوا و خرما کشت می شود که برای خرید این میزان نهال، اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان، مورد نیاز است.

گرگیج با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، در هر هکتار برای 5 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود، اظهار کرد: اجرای این طرح در منطقه شمیل بندرعباس با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی، در مساحت 120 هکتار در مرحله اول آماده بهره بردای است.

وی خاطر نشان کرد: تسطیح اراضی، مجهز کردن باغ ها به سیستم آبیاری نوین، حذف باغ های فرسوده، و حفر گودال برای کشت نهال از مهمترین اقداماتی است که در این طرح انجام می شود.

گرگیج افزود: تا پایان سال جاری این طرح به طور کامل اجرا می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید