Iranian Agriculture News Agency

۲۳‌ هزار هکتار کشاورزی حفاظتی در سمنان انجام می‌شود

رئیس اداره فن‌آوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال ۲۳ هزار و ۵۱۷ هکتار کشاورزی حفاظتی در سراسر استان انجام می شود.

۲۳‌ هزار هکتار کشاورزی حفاظتی در سمنان انجام می‌شود

رئیس اداره فن‌آوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال ۲۳ هزار و ۵۱۷ هکتار کشاورزی حفاظتی در سراسر استان انجام می شود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا اسفنجانی با اشاره به برخی اهداف اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در اراضی استان سمنان اظهار داشت: این طرح با هدف حفاظت از خاک اراضی کشاورزی و حفظ بقایای گیاهی خاک انجام می شود.

وی مدیریت بقایای گیاهی و رعایت تناوب زراعی به منظور تقویت خاک های زراعی را از دیگر اهداف اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در استان برشمرد.

رئیس اداره فن آوری مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی در استان افزود: این طرح می تواند میزان آب مصرفی در اراضی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اسفنجانی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح کشاورزی حفاظتی سوخت مصرفی مزارع کشاورزی به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته و همچنین بهبود کیفیت و افزایش راندمان محصولات کشاورزی را نیز به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه طرح کشاورزی حفاظتی از سال ۸۸ در استان آغاز شده است، افزود: در روش کشاورزی سنتی کنونی میزان تخریب خاک های زراعی بسیار بالا است و مانع توسعه پایدار در بخش کشاورزی است.

رئیس اداره فن‌آوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در کشاورزی سنتی کاهش مواد غذایی خاک بیشتر است و همچنین میزان سوخت و آب مصرفی نیز بالا است به کشاورزان توصیه کرد با استفاده از ادوات کشاورزی حفاظتی نظیر خاک ورز مرکب و بذر کار کشت مستقیم محصولات خود را کشت کنند.

اسفنجانی گفت: در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی و با هدف ترویج کشاورزی حفاظتی در بین کشاورزان حمایت هایی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به بهره برداران انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون حمایت ها به صورت خرید ادوات الگوئی ، تأمین و پرداخت تسهیلات یارانه دار یا پرداخت یارانه مستقیم بابت خرید ادوات کشاورزی حفاظتی بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید