Iranian Agriculture News Agency

توسعه کشت قارچ در سمنان

کارشناس مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ارزش غذایی بالای قارچ گفت: توسعه کشت قارچ در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان قرار دارد.

توسعه کشت قارچ در سمنان

کارشناس مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ارزش غذایی بالای قارچ گفت: توسعه کشت قارچ در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان قرار دارد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، فاطمه سعیدی اظهار کرد: افزایش تولید قارچ به خاطر ارزش غذایی بالا و همچنین مصرف آب کم از برنامه‌های تولیدی اقتصاد محور وزارت جهاد کشاورزی است که متناسب با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور و همچنین استان سمنان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی و تولید پایدار در راستای اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی، تولید بیشتر در واحد سطح و مصرف آب کمتر و همچنین تولید محصولات کشاورزی باارزش غذایی بالا از مهم‌ترین راهکارهایی است که در تولید محصولات کشاورزی در استان مورد توجه است.

کارشناس مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه توسعه کشت قارچ در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حال اجرا است احداث واحد تولیدی قارچ دکمه‌ای شرکت دهکده قارچ نجم را در راستای این هدف عنوان کرد و افزود: این واحد تولیدی در مساحت ۸ هکتار در مجتمع گلخانه‌ای شهرک صنعتی ایوانکی واقع در شهرستان گرمسار است که مدتی پیش با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

سعیدی با بیان اینکه این واحد تولیدی قارچ دارای سه فاز ۶۰۰ تنی است گفت: فاز اول این واحد تولیدی با ظرفیت ۶۰۰ تن و ۱۸ سالن با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه فاز دوم نیز هم‌زمان با حضور وزیر کلنگ زنی شد تصریح کرد: کل سرمایه‌گذاری این پروژه تا این مرحله به‌جز آب و زمین ۴۵ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی بوده است.

کارشناس مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به میزان اشتغال ایجادشده با افتتاح این واحد تولیدی نیز اشاره کرد و افزود: میزان اشتغال در هر فاز به‌صورت دائم ۴۵ نفر مستقیم و ۷۵ نفر به‌صورت غیرمستقیم پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید