Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل بانک البین روسیه در سرعین خبر داد:

بانک البین روسیه در صنعت آبیاری و گلخانه ای منطقه مغان سرمایه گذاری می کند/ سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری در 2 طرح گردشگری و کشاورزی

بانک البین روسیه قصد دارد در بخش کشاورزی و گردشگری استان اردبیل 150 میلیون دلار سرمایه گذاری کند.

بانک البین روسیه قصد دارد در بخش کشاورزی و گردشگری استان اردبیل 150 میلیون دلار سرمایه گذاری کند.
به گزارش ایانا از اردبیل، عبدالله عمراف، مدیرعامل بانک البین بانک روسیه در سرعین به خبرنگاران گفت: در صورت تامین زیر ساخت های لازم در بخش کشاورزی و گردشگری اردبیل، به عنوان یک سرمایه گذار علاقه مند به فعالیت در این بخش است.
وی از آمادگی و علاقه مندی بانک البین برای سرمایه گذاری در 2 طرح دهکده گردشگری سبلان در شهر گردشگری سرعین و نیز توسعه صنعت آبیاری و گلخانه ای در منطقه مغان خبر داد.
عمراف افزود: سرمایه گذاری در طرح دهکده توریستی سبلان در زمینی به مساحت 390 هکتار در مسیر پیاده روی سنتی اردبیل - سرعین در روستای آلقیر و با هدف تکمیل زنجیره گردشگری منطقه اجرا می شود.
مدیرعامل بانک البین روسیه اضافه کرد: براساس این طرح، سه نوع گردشگری درمانی، گردشگری ورزشی و اکوتوریسم در مسیر سبلان برای سرمایه گذاری مد نظر است.
عمراف گفت: در منطقه مغان هم سرمایه گذاری در زمبنه تولید گل و گیاه مدنظر روس هاست.
محمود رضا مظفری، کاردار سفارت ایران در مسکو نیز در این نشست به خبرنگاران گفت: سرمایه گذاران روسی آماده سرمایه گذاری در بخش گردشگری و کشاورزی در اردبیل هستند.
وی افزود: در حال حاضر شاهد حضور 2 هیات اقتصادی روس برای سرمایه گذاری در اردبیل هستیم که یکی از این هیات ها در طرح دهکده گردشگری سبلان و دیگری هم در کشت گل و گیاه در مغان آماده سرمایه گذاری هستند.
مظفری از راه اندازی شعبه بانک البین روسی در کرج نیز خبر داد و افزود: البین یک بانک استانی در روسیه است که در مسکو شعبه دارد و در آینده هم در کرج شعبه آن راه اندازی می شود.
گردشگری و کشاورزی دو محور توسعه ای استان اردبیل هستند،
استان اردبیل با جاذبه های طبیعی و تاریخی به ویژه آب های معدنی گرم از قطب های گردشگری کشور است و در زمینه کشاورزی از جمله تولید محصولاتی چون سیب زمینی، گندم ، بذر ذرت و دانه های روغنی منطقه ای مهم در کشور است./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید