Iranian Agriculture News Agency

رونمایی از نقشه پوشش گیاهی استان یزد؛ ماحصل 25 سال تحقیق و پژوهش

در مراسم هفته دولت در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد از نقشه پوشش گیاهی استان رونمایی شد. این نقشه به همت محققان مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی یزد در مدت 25 سال تهیه شده است.

رونمایی از نقشه پوشش گیاهی استان یزد؛ ماحصل 25 سال تحقیق و پژوهش

در مراسم هفته دولت در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد از نقشه پوشش گیاهی استان رونمایی شد . این نقشه به همت محققین مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی یزد در مدت 25 سال تهیه شده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، در این مراسم که به دعوت مشترک مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد برگزار شد، جمعی از اساتید دانشگاه های مختلف استان، محققین مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی یزد و تعدادی از روسای ادارات و ارگان های مرتبط حضور داشتند.

محمدرضا آخوندی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، در این رونمائی ضمن گرامیداشت هفته دولت از اهمیت نقشه مذکور سخن گفت و از تلاش دست اندرکاران تهیه آن تقدیر کرد.

در ادامه اسماعیل زاده، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش به اهمیت نقشه تیپ های گیاهی استان یزد به عنوان اطلاعات پایه در جهت برنامه ریزی امور اجرایی در بخش منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد.

این گزارش می افزاید: باغستانی و دشتکیان به عنوان دو تن ازمحققین و تهیه کنندگان طرح نقشه پوشش گیاهی استان یزد درسخنانی به تشریح روند اجرای این پژوهش پرداختند و چگونگی تهیه این نقشه و نتایج حاصله را شرح داده و به سوالات شرکت کنندگان نیز پاسخ دادند .

باغستانی به عنوان مجری طرح نقشه تیپ های گیاهی این دستاورد علمی را حاصل تلاش همکاران در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی در دو دهه گذشته اعلام و از تیم مطالعه کننده قدردانی کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید