Iranian Agriculture News Agency

سرمایه‌گذاری ۴۰۶ میلیارد تومان مازاد در بخش کشاورزی کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۴۶۲ میلیارد تومان برای دوهزار و ۳۳۸ پروژه توسط سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری شده که در سال ۹۵، ۴۰۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مازاد بر سنوات قبل انجام شده است.

سرمایه‌گذاری ۴۰۶ میلیارد تومان مازاد در بخش کشاورزی کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از سال۹۲تا کنون۴۶۲میلیارد تومان برای۲ هزار و ۳۳۸پروژه توسط سرمایه گذاران بخش کشاورزی سرمایه گذاری شده که در سال۹۵ ،۴۰۶میلیارد تومان سرمایه گذاری مازاد بر سنوات قبل انجام شده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمد فرید سپری در مراسم افتتاح واحد تولید و پرورش قارچ خوراکی (قارچ دکمه ای) اکیا تک شهرستان بانه، گفت:سهم کشور در بخش کشاورزی از تولید ناخالص ملی۱۷درصد، اما استان کردستان۳۰درصد است .

وی افزود: حدود۳۰درصد از اشتغال استان کردستان در بخش کشاورزی است چرا که با۲۰میلیون تومان می توان در بخش کشاورزی اشتغال ایجاد کرد .

وی اظهار کرد: در حال حاضر۵هزارهکتار باغ دیم انگور رقم ره شه درحال احداث است که با تاکید رئیس سازمان جهاد کشاورزی به۶هزارهکتار افزایش یافت .

سپری گفت: تخصیص آب از رودخانه های مرزی به زمین های کشاورزی استان به۱۷هزار هکتار افزایش یافته که در این زمین ها۸ هزارو ۵۰۰هکتار باغ احداث می شود .

وی خاطر نشان کرد: باید علم وکار باهم آمیخته شود اگر نهال مناسب، هرس اولیه آبیاری و تغذیه مناسب در باغات رعایت شود،۲۰تن در هکتار برای باغدار درآمد به همراه دارد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآورشد: طرح جدید ارتقاء معیشت با اولویت کولبران در۳استان مرزنشین کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی اجرا خواهد شد که از این طرح سهم کردستان پیشنهاد۵۰هزار هکتار ارائه شده است .

وی همچنین با اشاره به طرح تولید قارچ شرکت اورامان سبز سروآباد که در هفته جاری به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید گفت: طرح پرورش قارچ دکمه ای شهرستان بانه- روستای گندمان نیز از دیگر طرح های موفق است که در سطح 5 هزار و 975 متر مربع و 2 هزار و 60 متر مربع سطح زیر کشت این واحد تولیدی است و در 13 سالن با ظرفیت تولید سالیانه، 400 تن اجرا شده است .

به گفته سپری: اعتبار تامین شده این طرح از محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به مبلغ 3760 میلیون ریال و کمک های فنی و اعتباری بودجه 93 مبلغ 8500 میلیون ریال، منابع داخلی بانک کشاورزی مبلغ 3500 میلیون ریال همچنین آورده شخصی 4000 میلیون ریال است که در مجموع 19760 میلیون ریال امکان اشتغال۳۰نفر را فراهم کرده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید