Iranian Agriculture News Agency

ورود بیش از 2500 کمباین مهاجر به استان خوزستان

به منظور عملیات برداشت محصولات کشاورزی در سال زراعی 96 – 95 ، افزون بر 2 هزار و 511 دستگاه کمباین مهاجر از نیمه فروردین ماه سال جاری تا نیمه خرداد ماه وارد استان شد.

ورود بیش از 2500 کمباین مهاجر به استان خوزستان

به منظور عملیات برداشت محصولات کشاورزی در سال زراعی 96 - 95 ، افزون بر 2 هزار و 511 دستگاه کمباین مهاجر از نیمه فروردین ماه سال جاری تا نیمه خرداد ماه وارد استان شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: این میزان نسبت به سال گذشته که حدود 2 هزار و 596 دستگاه بوده 3 درصد کاهش داشته است و علت این کاهش، ورود کمباین های مدرن با سرعت و عرض کار بالا بوده است که با وجود چنین ماشین آلات پیشرفته ای عملا نیاز به کمباین های بیشتر وجود ندارد .

محمد قاسمی نژاد اظهار کرد: 484 دستگاه کمباین بومی نیز در عملیات برداشت مشارکت داشته اند که نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است که این افزایش به دلیل خرید کمباین بومی از سوی کشاورزان خوزستان از محل خط اعتباری مکانیزاسیون بوده است .

وی با اشاره به نقش مثبت ورود کمباین های مدرن و نوین به عرصه برداشت، اظهار کرد: از سال 91 تاکنون میزان ضایعات ماشین برداشت برای گندم از 5/6 به 8/3 و برای کلزا از 5/7 به 5 درصد کاهش یافته است .

قاسمی نژاد افزود: به منظور کنترل عملیات برداشت و انجام معاینه فنی دو شرکت در شمال و جنوب استان مستقر شده و با بکارگیری 31 نفر از کارشناسان آموزش دیده مکانیزاسیون کار بازدید کمباین های فاقد معاینه فنی صورت گرفته که در پایان یک هزار و 158 بر چسب معاینه فنی برای کمباین بومی و مهاجر صادر شد .

وی گفت: همچنین در راستای نظارت بر عملیات برداشت و ارائه توصیه های فنی به کشاورزان، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها با هماهنگی این معاونت 135 اکیپ شامل 493 نفر کارشناس در سال زراعی جاری با مراجعه به مزارع و انجام کیل گیری نسبت به کنترل انجام دقیق اصول فنی برداشت اقدام کردند .

قاسمی نژاد در پایان با اشاره به کمبودهای موجود از جمله عدم تخصیص اعتبارات خاص مکانیزاسیون و کمبود خودرو، اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبار لازم به بخش مکانیزاسیون، شاهد افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی و ارتقاء مکانیزاسیون استان خواهیم بود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید