Iranian Agriculture News Agency

اجرایی شدن 85 درصد تعهدات آبیاری تحت فشار در استان تهران

پروژه های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان تهران با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بررسی شد.

اجرایی شدن 85 درصد تعهدات آبیاری تحت فشار در استان تهران

پروژه های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان تهران با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بررسی شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی اشرف منصوری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضورمعاونین سازمان، رییس سازمان نظام مهندسی استان، نماینده بانک کشاورزی ، مدیران ستادی و شهرستانی برگزار شد، به بررسی روند اجرای چهار پروژه شاخص اقتصاد مقاومتی استان تهران اعم از توسعه گلخانه ها، مکانیزاسیون، اجرای سامانه های نوین آبیاری و معرفی سامانه کارورزی دولت پرداخت .

وی یا بیان اینکه افزایش بهره وری مصرف آب از برنامه های اصلی مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار از راه های افزایش بهره وری مصرف آب است که وزارت متبوع نیز اعتبار قابل توجهی برای اجرای این پروژه ها درنظر گرفته است .

این مقام مسئول گفت: برنامه ابلاغی استان در سال جاری 10 هزار هکتار برای اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار است که تاکنون 8 هزار و 484 هکتار از این میزان اجرا شده یا درحال اجراست؛ به این ترتیب حدود 85 درصد تعهدات در این حوزه درحال تحقق است .

منصوری ادامه داد: لازم است تا مدیران شهرستان ها قبل از شروع فصل سرما و بارندگی ها بخش اعظم برنامه ابلاغی خود را با تلاش مضاعف اجرایی کنند .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: منابع مالی تخصیص یافته به اجرای طرح های آبیاری تحت فشار توسط وزارت جهاد کشاورزی در چند سال اخیر در این استان افزایش یافته است که نشان از ضرورت اجرای این پروژه ها و توانمندی بالای استان تهران در این حوزه دارد .

منصوری در ادامه با اعلام اینکه در سال جاری تا کنون حدود۱۴۰هکتار گلخانه جدید احداث یا با زسازی شده است تاکید داشت: با توجه به اینکه 90 درصد گلخانه های سنتی استان تهران درشهرستان های پیشوا و پاکدشت قرار دارد؛ بنابراین شهرستان های مذکور در اجرای تههدات تسریع کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بابیان اینکه مشکل صدور مجوز برای گلخانه های کوچک مقیاس درحال پیگیری است، افزود: پروژه های احداث گلخانه های بالای 2 هکتار نیاز به اهتمام جدی مدیران شهرستان ها و هماهنگی با بخشداری، شعب بانک و... هر شهرستان دارد که بایستی بصورت ویزه و روزانه دنبال کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید