Iranian Agriculture News Agency

توسعه کشت گیاهان دارویی در آبادان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: چهار دوره کلاس های آموزشی با موضوع آشنایی با روش های کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی در روستاهای تابعه شهرستان آبادان برگزار شد.

توسعه کشت گیاهان دارویی در آبادان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: چهار دوره کلاس های آموزشی با موضوع آشنایی با روش های کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی در روستاهای تابعه شهرستان آبادان برگزار شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، ناجی شهیب زاده افزود: هدف از برگزاری این کلاس ها توسعه کشت گیاهان دارویی به منظور صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، تغییر تدریجی الگوی کشت و در آمدزایی کشاورز است .

وی ادامه داد: در این کلاس ها 200 نفر از بهره برداران بخش کشاورزی با روش های کاشت گیاهان دارویی مختلف و سازگار با شرایط آب و هوایی آبادان آشنا شدند .

شهیب زاده همچنین به مزارع الگویی کشت گیاهان دارویی در منطقه اشاره کرد و افزود: مزارع آزمایشی گیاهان دارویی نظیر ماریتیغال، کاسنی و آلوئه ورا در سطح دو هکتار زیر نظر کارشناسان شبکه مراقبت نخیلات و مروجین جهاد کشاورزی در منطقه ایجاد شده و هدف از کاشت این گیاهان بررسی نوع و میزان عملکرد و چگونگی و توانایی این گیاهان در برخورد با تنش های محیطی شهرستان است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید