Iranian Agriculture News Agency

درآمد 385 میلیارد ریالی شیر شتر برای بهره‌برداران خراسان‌جنوبی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تولید شیر شتر برای بهره برداران این بخش در خراسان جنوبی، 385 میلیارد ریال درآمد داشته است. این درآمد ازآغاز امسال با تولید 2 هزار و 264 تن شیر شتر در 43 واحد پرورش شتر صنعتی و روستایی کسب شده است.

درآمد 385 میلیارد ریالی شیر شتر برای بهره‌برداران خراسان‌جنوبی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تولید شیر شتر برای بهره برداران این بخش در خراسان جنوبی، 385 میلیارد ریال درآمد داشته است. این درآمد ازآغاز امسال با تولید 2 هزار و 264 تن شیر شتر در 43 واحد پرورش شتر صنعتی و روستایی کسب شده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مدرسی تعداد بهره برداران شیر شتر در استان را 40 نفر اعلام کرد و افزود: امسال 665 تن از شیر شتر تولید شده در خراسان جنوبی به استان های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان ارسال شد .

وی گفت: . خراسان جنوبی با داشتن 29 هزار نفر شتر، رتبه دوم کشور را دارد . شیر شتر در خراسان جنوبی به عنوان تازه خوری شیر و دوغ شتر استفاده می شود. شیر شتر برای درمان بیماری‌ های دیابت، یرقان، کبد، کم خونی، سل، شکنندگی استخوان‌ ها و نرمی استخوان در کودکان، سرماخوردگی، تب، آنفولانزا و هپاتیت ب مفید است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید