Iranian Agriculture News Agency

آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان قزوینی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از شروع عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط 31 مرکز خرید در سطح این استان خبر داد.

آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان قزوینی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از شروع عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط 31 مرکز خرید در سطح این استان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی اکبر متقی فرد با اعلام این خبر پیش بینی کرد که حدود 250 هزار تن گندم مازاد بر مصرف به صورت تضمینی توسط دولت از کشاورزان استان خریداری شود .

وی تصریح کرد: به منظور تسهیل در امر خرید گندم، جو و کلزا مازاد بر مصرف کشاورزان 31 مرکز خرید در سراسر استان در تا ساعت 20 ، برداشت کمباین ها عملیات خرید و تحویل گندم از کشاورزان را انجام می دهند .

متقی فرد افزود: قیمت تضمینی ابلاغی مصوب دولت به ازای هر کیلو گرم گندم 13هزار ریال است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال حدود 450 دستگاه کمباین بومی و مهاجر عملیات برداشت گندم از سطح مزارع کشاورزی استان را آغاز کرده و این روند همچنان ادامه دارد .

متقی فرد اضافه کرد: به منظور جلوگیری از ضایعات ناشی از برداشت توسط کمباین ها با هماهنگی اداره مکانیزاسیون سازمان، 8 اکیپ کنترل ضایعات با استفاده از کارشناسان مجرب عملیات نظارت بر برداشت این محصول را برعهده دارند .

به گفته این مقام مسئول در سال زراعی جاری 141 هزار و 605 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول گندم رفته که از این میزان 48 هزار و 934 هکتار گندم آبی و92 هزار و 671 هکتار گندم دیم است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: باتوجه به کاهش نزولات جوی در اوایل فصل کشت در سال گذشته، پیش بینی می شود امسال بیش از 280 هزار تن گندم از سطح مزارع کشاورزی استان برداشت شود .

وی با توجه به بذور گواهی شده تولیدی و توزیعی توسط سازمان جهاد کشاورزی ارقام کشت شده گندم آبی در مزارع کشاورزی استان را پیشگام، اروم، پیشتاز، سیروان، پارسی و سیوند و گندم دیم را آذر 2 و سرداری ذکر کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید