Iranian Agriculture News Agency

افزایش 3 برابری تولید کلزا در کشور با حمایت های دولت/پیش بینی تولید 200 هزارتن کلزا در سال زراعی جاری

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت کلزا از برنامه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی بوده و با برنامه ریزی مناسب و پیگیری وزارت جهاد کشاورزی خوشبختانه کشت کلزا در کشور در سالجاری سه برابر شده است.

افزایش 3 برابری تولید کلزا در کشور با حمایت های دولت/پیش بینی تولید 200 هزارتن کلزا در سال زراعی جاری


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت کلزا از برنامه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی بوده و با برنامه ریزی مناسب و پیگیری وزارت جهاد کشاورزی خوشبختانه کشت کلزا در کشور در سال جاری سه برابر شده است .
به گزارش ایانا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، عبدالمهدی بخشنده در حاشیه کیل گیری از مزارع کلزا در کرمانشاه اظهار داشت: در راستای کاهش وابستگی کشور به واردات روغن،توسعه کشت کلزا از برنامه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی بوده و با برنامه ریزی مناسب و پیگیری وزارت جهاد کشاورزی خوشبختانه کشت کلزا در کشور در سال جاری سه برابر شده است.
وی با بیان این که عملکرد کلزا در گذشته یک و نیم تن در هکتار بوده،خاطرنشان کرد: برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی در تامین بذر مناسب با عملکرد بالا و همچنین حمایت دولت از کشت کلزا و از طریق خرید تضمینی با قیمت منصانه باعث شده که شاهد افزایش سطح زیر کشت و افزایش عملکرد این محصول در هکتار باشیم به گونه ای که با بازدید ها و پیش بینی کارشناسان میزان عملکرد کلزا در هکتار به بیش از 6 تن می رسد.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی نیز در حاشیه کیل گیری مزارع کلزا در کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۴۰هزارتن تولید شده و بیش از ۷۵درصد پول کلزا کاران پرداخت شده است.
عباس کشاورز عنوان کرد: کیفیت دانه ها و عملکرد مزارع بازدید شده بسیار خوب بوده به گونه ای که در اکثر مزارع کشور حدود پنج تا شش تن در هکتار عملکرد داشته ایم.
وی با اشاره به این که استان کرمانشاه در اجرای برنامه کشت کلزا از استان های موفق کشور بوده است، پیش بینی کرد در سال زراعی جاری ۲۰۰ هزار تن کلزا در کشور تولید شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هم در حاشیه بازدید از باغات مدرن ورمنجه کرمانشاه گفت: سطح باغات استان بیش از 35 هکتار است که از این سطح 600 هکتار باغ مدرن می باشد.
شهبازی تصریح کرد: برای سالجاری هم 1600 هکتار توسعه باغات را در دستور کار داریم.
وی در خصوص باغات مدرن ورمنجه خاطر نشان کرد: سطح باغات مدرن ورمنجه کرمانشاه در حال حاضر 130هکتار و شامل باغات سیب،گلابی،انگور،بادام،زردآلو و گردو می باشد.
شهبازی افزود: برنامه توسعه این باغات در سطح 300هکتار دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که ان شاءالله به زودی کلنگ زنی می شود.
در این بازدید دکتر بخشنده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، شریعتمدار مشاور ارشد وزیر جهاد کشاورزی، رحیمی معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه، همچنین جمعی از مدیران سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه حضور داشتند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید