Iranian Agriculture News Agency

اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان البرز

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: با توجه به لزوم اجرای آبیاری تحت فشار، در سه ماهه اول سال جاری در بیش از ۳۲۹ هکتار از اراضی استان سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شد.

اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان البرز

مدیرآب و خاک وامورفنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان البرزگفت: با توجه به لزوم اجرای آبیاری تحت فشار، در سه ماهه اول سال جاری در بیش از۳۲۹هکتار از اراضی استان سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، حجت اله رضایی افزود:۲۷۷هکتار آبیاری تحت فشار نیز در دست اجرا است که به زودی عملیات اجرایی آنها به اتمام خواهد رسید که بهره برداری از این طرح ها در بالارفتن راندمان آبیاری منطقه کمک شایانی خواهد داشت .

وی ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر۷۵۴هکتار اراضی تحت کشت به این سیستم مجهز شده اند و بیش از۵۱میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای این سطح از اراضی و به عنوان کمک بلاعوض به کشاورزان تخصیص داده شده است .

رضایی با اشاره به دیگر پروژه های در حال اجرا در استان افزود: در سال جاری با توجه به احیا منابع آبی پایدار، دو رشته از قنوات روستای کندر از توابع شهرستان کرج بازسازی و نوسازی می شود. این قنوات که سهم عمده ای در کشاورزی و باغداری منطقه دارند بالغ بر۸۰هکتار از باغات این شهرستان را تحت پوشش خود دارند و بیش از یک میلیارد و۱۵۹میلیون ریال اعتبار به منظور اجرای این امر تخصیص داده شده است .

رضایی ضمن اعلام این خبر افزود که در آینده نزدیک با توجه به ضرورت توجه به مقوله کم آبی در شهرستان اشتهارد، به منظور مرمت و بازسازی قنوات این شهرستان اعتبار لازم تخصیص داده خواهد شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید