Iranian Agriculture News Agency

استاندار تهران خبر داد؛

تامین آینده معیشت کشاورزان، عشایر و روستاییان با اجرای طرح صندوق بیمه تامین اجتماعی

استاندار تهران گفت: بیمه جامع سلامت در کل کشور انجام شده و برای تامین آینده معیشت روستاییان نیز صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر راه اندازی شده است.

تامین آینده معیشت کشاورزان، عشایر و روستاییان با اجرای طرح صندوق بیمه تامین اجتماعی

استاندار تهران گفت: بیمه جامع سلامت در کل کشور انجام شده و برای تامین آینده معیشت روستاییان نیز صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر راه اندازی شده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سیدحسین هاشمی در حاشیه مراسم تفاهم نامه همکاری بین استانداری تهران، صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه روستاییان همواره مولد تولید در جامعه هستند گفت: هر اقدامی را در جهت تثبیت روستا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به کار می بریم .

وی ادامه داد: در گذشته در جهت تولید روستاییان، وام روستاییان را با همکاری بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان و بانک سینا در استان تهران آغاز کردیم .

استاندار تهران با اشاره به اینکه نگرانی از آینده بین روستاییان همواره وجود داشته تصریح کرد: بیمه جامع سلامت در کل کشور انجام شده است و برای تامین آینده معیشت روستاییان نیز صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر راه اندازی شده است این اقدام در استان تهران دیر اجرا شده است اما در تلاشیم با همکاری فرمانداران و بخشداران و دهیاران تا پایان سال به بخش زیادی از اهداف صندوق در میان روستاییان دست یابیم .

10 درصد جمعیت روستایی تهران بیمه اجتماعی دارند

رئیس بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان تهران گفت: تنها 10 درصد جمعیت روستایی استان تهران بیمه اجتماعی دارند .

مهدی ابارشی در این مراسم افزود: از 876 هزار و 614 نفر جمعیت روستایی 273 هزار نفر سرپرست خانوار و واجد شرایط برای استفاده از بیمه اجتماعی هستند که فقط 25 هزار و 784 سرپرست خانوار در تهران تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند .

وی افزود: این تفاهم نامه به منظور افزایش اطلاع رسانی و آگاهی برای توسعه بیشتر پوشش بیمه اجتماعی روستائیان منعقد می شود .

ابارشی اضافه کرد: بیمه اجتماعی روستائیان به منظور عبور از کمک های حمایتی به خدمات بیمه ای برای حفظ عزت خانواده ها و تأمین معیشت آنهاست به گونه ای که نیاز به اثبات فقر نداشته باشند .

وی افزود: تاکنون 507 خانواده از مستمری فوتی و 45 خانواده از مستمری ازکار افتادگی بیمه اجتماعی روستائیان در استان تهران استفاده می کنند .

ابارشی گفت: بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستائیان و عشایر براساس اصل 29 قانون اساسی و بهره مندی همه آحاد جامعه از تأمین اجتماعی فعال شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید