Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت غلات و کلزا از زمین‌های زراعی یزد

برداشت غلات و کلزا از سطح 14 هزار و 404 هکتار از زمین های زراعی استان یزد آغاز شد. برداشت بیش از 70 درصد محصول غلات به شیوه مکانیزه و با دستگاه کمباین، 20 درصد بصورت نیمه مکانیزه و با انواع دروگرها و مابقی اراضی خرد بصورت دستی انجام می شود.

آغاز برداشت غلات و کلزا از زمین‌های زراعی یزد

برداشت غلات و کلزا از سطح 14 هزار و 404 هکتار از زمین های زراعی استان یزد آغاز شد. برداشت بیش از 70 درصد محصول غلات به شیوه مکانیزه و با دستگاه کمباین، 20 درصد بصورت نیمه مکانیزه و با انواع دروگرها و مابقی اراضی خرد بصورت دستی انجام می شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، رییس اداره امور فن آوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی با اعلام این خبر افزود: برداشت محصول در استان یزد با 26 دستگاه کمباین بومی و 15 دستگاه کمباین مهاجر انجام می شود و اداره فن آوری های مکانیزه با تعیین 24 ناظر فنی قبل از ورود به مزارع ضمن بررسی تخصصی و صدور کارت معاینه فنی با نصب بر چسب های معاینه فنی به کمباین های بدون نقص فنی مجوز برداشت و فعالیت در مزارع را می دهند .

شیخعلیشاهی افزود: امسال در حدود 11 هزار و 200 هکتار گندم و 2 هزار و 950 هکتار جو و 254 هکتار کلزا در استان یزد کشت شده و کار برداشت محصول مانند سالهای پیش از اوایل خرداد آغاز شده است .

وی همچنین به کشاورزان توصیه کرد قبل از ورود کمباین به مزارع از الصاق برچسب معاینه فنی بر کمباین ها اطمنیان حاصل نموده و از ورود و عقد قرار داد با کمباین هایی که فاقد برچسب معاینه فنی هستند خودداری کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید