Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد؛

رکورد برداشت محصول کلزا با 5 تن در هکتار

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اعلام این خبر افزود: حاصل برداشت کلزا در مزرعه یکی از تولیدکنندگان شهرستان ورامین، میزان تولید 5 تن در هکتار با رقم بورونوس بود که رکورد برداشت محصول کلزا را به ثبت رساند.

رکورد برداشت محصول کلزا با 5 تن در هکتار

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اعلام این خبر افزود: حاصل برداشت کلزا در مزرعه یکی از تولید کنندگان شهرستان ورامین، میزان تولید 5 تن در هکتار با رقم بورونوس بود که رکورد برداشت محصول کلزا را به ثبت رساند .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سید یوسف هاشمی اظهار داشت: با آغاز زمان برداشت کلزا به عنوان یک محصول بسیارمهم وحیاتی و نیز تلاش درجهت ترویج و توسعه کشت این محصول با حضور کارشناسان مدیریت های ترویج ، زراعت، مرکز تحقیقات استان تهران و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین، برداشت کلزا در مزرعه نظام مافی از تولید کنندگان شهرستان ورامین انجام شد .

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درخصوص اهداف این طرح تصریح کرد: کاهش وابستگی به واردات دانه های روغنی به ویژه کلزا، تناوب زراعی مناسب، کاهش حجم علف های هرز ازجمله مزایای مهم کاشت کلزا به شمار می رود .

وی خاطرنشان کرد : آموزش ها و توصیه های فنی کارشناسان درخصوص استفاده از کودهای پایه و ریزمغذی ها و کنترل آفات در زمان دقیق آن، هم چنین رعایت تناوب زراعی (کشت یونجه ) به عنوان عوامل مهم در برداشت این میزان تولید بوده است .

هاشمی با اشاره به 7 برابری سطح زیرکشت کلزای استان تهران در سال جاری گفت: میزان سطح زیرکشت کلزای استان تهران درسال زراعی 96-95 بالغ بر دوهزار و100هکتار یعنی 7 برابر سال زراعی پیش (95-94) بوده است .

گفتنی است این میزان رکورد تولید ، 2/7 برابر میانگین تولید جهانی و2/9 برابر میانگین تولید در کشور است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید