Iranian Agriculture News Agency

اعلام آخرین مهلت عضویت در بیمه روستایی استان آذربایجان شرقی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان شرقی گفت: افراد با سنین بالای 50 سال فقط تا پایان خردادماه جاری مهلت عضویت در صندوق را دارند.

اعلام آخرین مهلت عضویت در بیمه روستایی استان آذربایجان شرقی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان شرقی گفت: افراد با سنین بالای 50 سال فقط تا پایان خردادماه جاری مهلت عضویت در صندوق را دارند .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، محمد نظری گفت: براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی، دامنه مشمولان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی علاوه بر روستاییان و عشایر، به ساکنان شهرهای زیر 20هزار نفر جمعیت و نیز کشاورزان غیرساکن روستاها تسری یافته است .

وی ادامه داد: بر همین اساس کلیه مردان و زنان فاقد بیمه اجتماعی بالای 18 سال می توانند به منظور بهره مندی از انواع مستمری های ماهیانه بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و فوت به صورت اختیاری و با لحاظ سطح معیشت و درآمد خود به عضویت صندوق بیمه اجتماعی درآیند .

وی در ادامه به تشریح بازنشستگی اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت و گفت: در حال حاضر دو نوع بازنشستگی شامل مستمری پیری به شرط حداقل 15 سال سابقه بیمه پردازی و با دریافتی حداقل معادل دوسوم سطح درآمدی مبنای کسر حق بیمه و نیز بازنشستگی پیش از موعد با دریافتی به نسبت سنوات بیمه پردازی متقاضیان وجود دارد .

نظری در خاتمه به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد اعضای صندوق اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه افراد بالای 50 سال صرفاً تا پایان خردادماه جاری مهلت عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را دارند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید