Iranian Agriculture News Agency

معامله گندم زنجان در بورس کالای ایران/ آغاز خرید تضمینی گندم از 10 تیر ماه در استان

براساس مصوبه هیئت دولت، امسال گندم چهار استان زنجان، اردبیل، مرکزی و خراسان شمالی در قالب سیاست خرید تضمینی از طریق بورس کالای ایران برای مصارف صنف و صنعت معامله خواهد شد.

معامله گندم زنجان در بورس کالای ایران/ آغاز خرید تضمینی گندم از 10 تیر ماه در استان

براساس مصوبه هیأت دولت، امسال گندم چهار استان زنجان، اردبیل، مرکزی و خراسان شمالی در قالب سیاست خرید تضمینی از طریق بورس کالای ایران برای مصارف صنف و صنعت معامله خواهد شد.

به گزارش ایانا از زنجان، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، وجود گندم مازاد بر نیاز در چهار استان فوق را از جمله دلایل انتخاب آن ها برای معامله گندم تولیدی در بورس کالا عنوان و تصریح کرد: معامله گندم در بورس تغییری در روند خریداری گندم از کشاورزان در مقایسه با سال‌های قبل ایجاد نکرده است و امسال نیز همچون روال قبلی شرکت غله اقدام به خرید گندم از کشاورزان بر اساس قیمت مصوب تعیین شده خواهد کرد.

رسول منصوری معامله گندم در بورس کالا را از نظر اقتصادی به صرفه دانست و گفت: امسال به دلیل شرایط آب و هوایی خرید گندم از کشاورزان استان با 10 روز تاخیر و از 10 تیر ماه آغاز می شود.

منصوری با اشاره به پیش بینی خرید ۲۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان زنجان افزود: در حال حاضر استان زنجان ۲۲۰ هزار تن ذخیره گندم مازاد دارد و با خرید گندم تولیدی امسال، میزان گندم ذخیره سازی استان در مجموع به ۴۳۰ هزار تن می رسد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان نیاز مصرفی سالانه گندم استان را 100 هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: امسال با آماده‌سازی 50 هزار تن از ظرفیت سیلوی کندوان شهرستان خدابنده، مشکلی از نظر خرید گندم و فضای ذخیره‌سازی آن در استان وجود ندارد و هم‌اکنون آمادگی لازم برای خرید گندم از کشاورزان استان وجود دارد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید