Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان:

سیلوهای کردستان 3 برابر مصرف استان ظرفیت ذخیره گندم دارد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: در حال حاضر در استان کردستان سه برابر مصرف استان ظرفیت ذخیره‌سازی گندم وجود دارد.


مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: در حال حاضر در استان کردستان سه برابر مصرف استان ظرفیت ذخیره‌سازی گندم وجود دارد.

به نقل از ایسنا، جمال صالحی در اولین جلسه پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی کردستان، اظهار کرد: از کل ظرفیت سیلوها و کارخانجات آرد استان کردستان 20 درصد در اختیار بخش دولتی و 80 درصد در مالکیت بخش خصوصی است.

وی افزود: امروز تمام سیلوها و کارخانجات آرد بخش دولتی در استان مجهز به دوربین‌های مدار بسته بوده و با توجه به اینکه این دوربین‌ها هم تاریخ مصرف مشخصی دارند لازم است که در این راستا با تخصیص منابع مالی، نوسازی آنها صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان عنوان کرد: نصب دوربین‌های مدار بسته، مانیتورینگ و ژنراتورهای تولید برق از ضروریات سیلوها و کارخانجات آرد است که باید در تمام این کارخانه‌ها و سیلوها انجام شود.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان کردستان 3 برابر مصرف استان ظرفیت ذخیره سازی گندم وجود دارد، این در حالی است که مصرف سالانه استان 150 هزار تُن گندم است و هم اکنون 540 هزار تُن ذخیره گندم در سیلوها وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی کردستان در ادامه اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در سال 95 سند راهبردی پدافند غیرعامل را برای این حوزه تدوین کرده است.

مصطفی جلیلی افزود: همچنین علاوه بر استان‌های مرزی، برای استان کردستان هم یک سند راهبردی پدافند غیرعامل اختصاصی در حال تدوین است.

وی بیان کرد: در سند جدید تدوین شده هزینه‌های احتمالی پدافند غیرعامل در بودجه اختصاص یافته به پروژه‌ها باید پیش بینی و پیوست شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی کردستان با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در بحث پدافند غیرعامل در سال گذشته، گفت: در سال 95 همکاران ما 9 جلسه در راستای پدافند غیر عامل برگزار کرده‌اند و 13 مورد رزمایش هم در این حوزه‌های مختلف منابع طبیعی، سیلوها و غیره به انجام رسانده‌اند.

وی عنوان کرد: در رزمایش‌ها و مانورهایی که در حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد، باید موانع و مشکلاتی که در این مانورها نمایان می‌شود، کالبد شکافی شود و در راستای حل و مرتفع کردن مشکلات و موانع احتمالی اقدام شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: ما باید با برگزاری رزمایش‌ها و مانورها بیشتر به نتیجه کار توجه داشته باشیم نه صرف انجام مانور و ارائه گزارش، در بحث اطلاع رسانی هم کارهای خوبی انجام شده از جمله اداره ترویج اقدام به توزیع بروشورهای و تراکت‌هایی در سطح استان کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه در سال گذشته گروه پدافند غیرعامل به کرات مجتمع‌های تولیدی بخش کشاورزی را مورد بازدید قرار داده‌اند، گفت: موانع و مشکلات احتمالی در بحث پدافند غیرعامل شناسائی شده و اقدام‌های لازم برای رفع موانع و مشکلات صورت گرفته است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید