Iranian Agriculture News Agency

عملیات مبارزه با سن مادر در زنجان به 38 هزار و 321 هکتار رسید

در سال جاری عملیات مبارزه با سن مادر در 38 هزار و 321 هکتار از استان زنجان صورت گرفته است. همچنین مبارزه با سن پوره نیز از چند روز آینده در استان آغاز خواهد شد.

عملیات مبارزه با سن مادر در زنجان به 38 هزار و 321 هکتار رسید

در سال جاری عملیات مبارزه با سن مادر در 38 هزار و 321 هکتار از استان زنجان صورت گرفته است. همچنین مبارزه با سن پوره نیز از چند روز آینده در استان آغاز خواهد شد .

به گزارش ایانا از زنجان، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش سطح مبارزه با سن مادر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تصریح کرد: امسال به دلیل شرایط جوی وضعیت مزارع گندم در استان در مقایسه با سال قبل چندان مطلوب نیست و احتمال افت 30 درصدی عملکرد وجود دارد. بنابراین این موضوع باعث شد به منظور به حداقل رساندن خسارات، عملیات مبارزه با سن مادر در استان زودتر از سال قبل و با جدیت تمام شروع شود .

ربابه شب خیز با اشاره به همکاری کشاورزان استان زنجان در مبارزه علیه آفت سن مادر، از بهره برداران خواست به محض اعلام آغاز عملیات مبارزه با پوره سن، اقدام به سمپاشی کنند .

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش ترین سطح مبارزه با سن مادر با سطح 10 هزار و 513 هکتار مربوط به شهرستان زنجان بوده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید