Iranian Agriculture News Agency

تجهیز 11 هزار هکتار اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه به سیستم‌های نوین آبیاری

همایش احیای دریاچه ارومیه با حضور فرماندار، امام جمعه ، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل مدیریت بحران و جمعی از مدیران وکشاورزان استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی اداره ارشاد اسلامی شهرستان شاهین دژ برگزارشد.

تجهیز 11 هزار هکتار اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه به سیستم‌های نوین آبیاری

همایش احیای دریاچه ارومیه با حضور فرماندار، امام جمعه، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل مدیریت بحران و جمعی از مدیران وکشاورزان استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی اداره ارشاد اسلامی شهرستان شاهین‌دژ برگزار شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده دراین همایش با اشاره به روند خشک شدن دریاچه ارومیه واقدامات دولت یازدهم گفت: احیای دریاچه ارومیه یکی از اصلی ترین شعارهای روحانی درسال 92 بود که بعد از انتخابات به سرعت اجرایی و پیگیری شد .

کریم زاده افزود: در طی سه سال گذشته تجهیز نزدیک به 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه به سیستم های نوین آبیاری و اجرای 414 کیلومتر انتقال آب با لوله از جمله اقدامات انجام شده در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی است که از این طریق در حدود 67 میلییون متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است .

وی در خصوص استفاده از ظرفیت های مردمی در خصوص احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: در زمینه احیای دریاچه ارومیه نباید از ظرفیت و توان تشکل های مردمی و نهادهای مدنی غافل بود باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و بحث فرهنگ سازی باید حتما پیگیری شود .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: پروسه احیای دریاچه ارومیه به یک آزمون بین المللی جهت سنجش توان و قدرت کشور در مقابله با بحران های طبیعی از سوی برخی کشورها تبدیل شده بود که با کار جهادی و به موقع دولت تدبیر وامید تا به امروز از این آزمون سربلند بیرون آمده ایم .

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح احیای دریاچه ارومیه از سوی دولت تدبیر وامید اقدامات خوبی در شهرستان شاهین دژپیگیری وانجام گرفته که آبیاری قطره ای کردن اراضی کشاورزی، اصلاح الگوی مصرف در بخش شرب و کشاورزی، اصلاح الگوی کشت، پر کردن چاه های غیر مجاز کشاورزی و پیگیری برنامه های فرهنگی از جمله این برنامه ها بوده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید