Iranian Agriculture News Agency

فعالیت 712 واحد مرغداری گوشتی در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان با 712 واحد مرغداری و زنجیره‌های تولید محصولات طیور از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است.

فعالیت 712 واحد مرغداری گوشتی در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان با 712 واحد مرغداری و زنجیره‌های تولید محصولات طیور از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، سید فضل اله قریشی در گردهمایی مسئولین مراکز جهاد کشاورزی استان که در محل سالن جلسات مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزارشد، با بیان این مطلب اظهارکرد: حمایت از زنحیره‌های تولید از مهمترین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است و در این راستا باید تولیدکنندگان واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان نیز با رعایت استانداردهای جهانی تولید مرغ در بین اوزان 1200 تا 1800 کیلوگرم در مدت زمان پرورشی 42 روز جهت دست‌یابی به بازارهای جهانی و توسعه صادرات محصولات تولیدی خود تلاش کنند .

وی اضافه کرد: مهمترین هدف ازاجرای این طرح، افزایش بهره وری، کاهش ضایعات، توسعه صادرات، افزایش کیفیت گوشت مرغ و بهبود شرایط بهداشتی فرایند تولید تا عرضه گوشت مرغ است .

این مسئول خاطر نشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ مصرف مرغ سایز و افزایش آگاهی عمومی مردم در این زمینه 3 هزار پوستر ترویجی، 54 بنر و انیمشین تلویزیونی تهیه و تدراک دیده شده است .

قریشی ادامه داد: در فاز اول مرغ قابل بسته بندی به صورت کامل با میانگین وزن 1.8 کیلوگرم و حداکثر وزن لاشه 2.2 کیلوگرم امکان پذیر بوده و وزن های بالاتر باید بصورت قطعه بندی عرضه شود و حداکثر سن کشتار 42 روزه خواهد بود .

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود تعداد 712 واحد پرورش مرغ گوشتی در استان، با اجرای طرح کاهش سن پرورش، تعداد دوره‌های جوجه ریزی در طول سال افزایش پیدا کرده و باعث رونق اقتصادی درتمامی حلقه های صنعت طیور استان خواهد شد .

قریشی، افزایش قدرت خرید مردم، کاهش میزان چربی و دور ریز لاشه و افزایش خوش خوراکی و تردی گوشت مرغ، همچنین ارتقای سلامت تولید و ماندگاری گوشت سفید مرغی را ازمزایای عملیاتی شدن این طرح عنوان کرد .

وی یاد آورشد: به منظور مبارزه با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و نیز رعایت بهداشت هر گونه کشتار و فروش مرغ زنده در استان به ویژه در جنوب آذربایجان‌ غربی که بیشتر رواج دارد، ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفان به شدت برخورد می‌شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید