Iranian Agriculture News Agency

در راستای اجرای برنامه های اصلاح الگوی کشت؛

عملیات داشت مزارع کلزا در تبریز اجرای شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز از اجرای عملیات داشت مزارع کلزا در روستای مایان این شهرستان در راستای اجرای برنامه های اصلاح الگوی کشت و توسعه گیاهان با نیاز آبی کم خبر داد.

عملیات داشت مزارع کلزا در تبریز اجرای شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز از اجرای عملیات داشت مزارع کلزا در روستای مایان این شهرستان در راستای اجرای برنامه های اصلاح الگوی کشت و توسعه گیاهان با نیاز آبی کم خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، مهندس فیروز باقرزاده ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به نقش آموزش در توسعه کشاورزی و در راستای اجرای برنامه های اصلاح الگوی کشت و توسعه گیاهان با نیاز آبی کم، در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری تعداد 30 نفر از بهره برداران شهرستان تبریز از مزرعه اصلی سایت کلزا در روستای مایان سفلی بازدید به عمل آوردند.

وی افزود: کاشت این مزرعه به صورت مکانیزه بادستگاه ریز دانه کار است که برای اولین بار در سطح شهرستان اتفاق افتاده است.

باقرزاده ادامه داد: از مزایای این امر کاهش مقدار بذر در هکتار، سبز شدن یکنواخت مزرعه و قرارگیری کود در زیر بذر است همچنین درحالت مقایسه ای با مزارع دیگر از رشد وگلدهی خوبی بر خوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با اشاره به حمایت دولت از توسعه کاشت دانه های روغنی، توسعه این محصول را فرصت خوبی در شهرستان در راستای کمک به خودکفایی روغن در کشور و تولید و اشتغال عنوان نمود که امید است همچنان ادامه یابد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید