Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد؛

قیمت گوشت قرمز و مرغ کاهش می‌یابد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در چند روز اخیر شاهد افزایش اندک قیمت مرغ گرم درسطح شهر تهران بودیم، تعطیلات نوروز و همین طور تعطیلی کشتارگاه ها باعث این مسئله شد؛ با شروع به کار میادین و کشتارگاه ها از امروز عرضه مرغ منجمد در سطح میادین میوه و تره بار و میدان مرکزی بهمن درسطح گسترده آغاز شده است

قیمت گوشت قرمز و مرغ کاهش می‌یابد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در چند روز اخیر شاهد افزایش اندک قیمت مرغ گرم درسطح شهر تهران بودیم، تعطیلات نوروز و همین طور تعطیلی کشتارگاه ها باعث این مسئله شد؛ با شروع به کار میادین و کشتارگاه ها از امروز عرضه مرغ منجمد در سطح میادین میوه و تره بار و میدان مرکزی بهمن درسطح گسترده آغاز شده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی اشرف منصوری ضمن تبریک سال نو با اشاره به آغاز طرح تنظیم بازار میوه شب عید96 اظهار داشت: توزیع میوه در استان تهران از دهه اول اسفند 95 زودتر از طرح پیش بینی شده جهت تعادل بخشی وکاهش قیمت ها در میدان مرکزی میوه و تره بار برای توزیع بین اصناف و میادین شهرداری تهران وشهرستانها آغاز شد .

وی ادامه داد : به تبعیت از از این کار که به طور گسترده در ایام پایانی سال انجام شد، شاهد کاهش قیمت ها در سطح بازار بودیم و درواقع رکوردی در توزیع میوه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی رقم زده شد .

منصوری با بیان اینکه توزیع میوه هم چنان ادامه خواهد داشت، افزود: با گذشت تعطیلات چند روزه نوروزی از روز گذشته توزیع میوه در سطح میادین آغاز شده و به هر میزان که درشهرستان ها، میادین تره بار شهر تهران و میدان اصلی پایتخت نیاز باشد آمادگی عرضه وجود دارد .

وی با اشاره به عدم افزایش قیمت های میوه در طرح تنظیم بازار عنوان کرد: قیمت میوه های تنظیم بازار همان قیمت های اعلام شده قبلی خواهد بود و افزایشی نخواهد داشت؛ بنابراین پرتقال وارداتی با قیمت هرکیلوگرم 3900 تومان، تامسون داخلی به قیمت هرکیلوگرم 1700 تومان و سیب نیز هرکیلوگرم3500 تومان در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و شهرستان ها به فروش می رسد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: طی بازدید همکاران درسطح شهرتهران برخی اقلام میوه با قیمت گزاف درحال فروش است؛ از آنجایی که تنها منبع توزیع پرتقال وارداتی سازمان تعاون روستایی و مراکز مورد تایید این سازمان است، هرنوع عرضه پرتقال وارداتی خارج از این شبکه میوه قاچاق محسوب می شود .

وی تصریح کرد: از شهروندان تقاضا دارم تا به محض مشاهده ، چنین مواردی را اطلاع دهند تا ماموران تعزیرات حکومتی و بازرسان سازمان صنعت ، معدن وتجارت ورود پیدا کرده و با افراد ساختارشکن که نظم بازار و توزیع میوه را بهم زدند برخورد کنند .

منصوری وضعیت ذخایر میوه در سردخانه ها را بسیار خوب دانست و افزود: موجودی میوه در ذخایر سردخانه ها کافی است و ازاین بابت نگرانی نداریم و توزیع میوه تا زمانی که بازار کشش داشته باشد، ادامه خواهد داشت که امیدواریم با توزیع گسترده درروزهای بعد، بر قیمت ها اثرگذار باشیم .

وی تصریح کرد: برنامه رسمی توزیع میوه تا 15 فروردین خواهد بود اما اگر در بازار تقاضا باشد تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت .

منصوری دربخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: چند روز اخیر شاهد افزایش اندک قیمت مرغ گرم درسطح شهر تهران بودیم ؛ تعطیلات نوروز و همین طور تعطیلی کشتارگاه ها باعث این مسئله شد؛ عرضه مرغ گرم علی رغم اینکه در تولید مشکلی نداشته و امکان عرضه خیلی بیشتری هم وجود داشت اما تعطیلات باعث شد عرضه در سطح محدودتری صورت گیرد .

وی با بیان اینکه قیمت مرغ کاهش خواهد یافت، افزود: با شروع به کار میادین و کشتارگاه ها از امروز عرضه مرغ منجمد در سطح میادین میوه و تره بار و میدان مرکزی بهمن درسطح گسترده آغاز شده است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: توزیع مرغ تا رسیدن به قیمت مناسب و تعادل در بازار ادامه خواهد داشت؛ هم چنین توزیع گوشت قرمز گرم به قیمت هرکیلوگرم 31500و گوشت قرمز منجمد هر کیلوگرم 22 هزار و 400 تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه دارد .

وی ادامه داد : باتوجه به افزایش عرضه دام زنده و گوشت منجمد پیش بینی می شود در روزهای آتی شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار باشیم .

منصوری خاطرنشان کرد: کسب رتبه های برتر کشوری در اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار ، توسعه واحدهای گلخانه ای ،بازسازی و نوسازی گلخانه های سنتی، جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی وبنگاههای کوچک و زودبازده و نیز درجذب منابع مکانیزاسیون از توفیقات این سازمان در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال 95 بود .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در خصوص اقدامات این سازمان در آستانه فصل مبارزه با آفات گیاهی و علف های هرز گفت: با توجه به رشد مزارع و طغیان احتمالی علف های هرز ،از یکماه قبل، ستاد مبارزه با سن وعلفهای هرز و ستاد زراعت با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و برخی کشاورزان خبره و اصناف تشکیل وتصمیماتی درجهت حفاظت از مزارع غلات برای دستیابی به حداکثر تولید تشکیل شده است .

وی ادامه داد : براساس آخرین آمار بیش از 30هزار هکتار از مزارع گندم ، 9 هزارهکتار ازمزارع جو و یک هزار و صد هکتار از مزارع کلزای استان تهران مبارزه شیمیایی با علف های هرز پهن برگ و باریک برک در استان تهران انجام شده است؛ مبارزه با آفات وبیماریهای گیاهی کاری مستمر است و تا پایان فصل زراعی مراقبت های به موقع ادامه دارد تا دراثر طغیان علف های هرزو افات دچار خسران نشویم

منصوری تصریح کرد: در مبارزه با سن نیز هنوز به زمان مبارزه نرسیده اما تیم های پیش آگاهی مراقبت لازم را در این مورد انجام میدهند هم چنین در سال گذشته کشاورزانی که به دلیل عدم توجه به توصیه های همکاران ما دارای مزارع آلوده بودند شناسایی شده اند و با حساسیت بیشتری فرایند اطلاع رسانی و پیش آگاهی آنها صورت می پذیرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید