Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد اعلام کرد:

آغاز عملیات گرده افشانی نخیلات در بشاگرد / افزایش 10 درصدی تولید خرما نسبت به سال گذشته

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد گفت: سطح زیرکشت نخیلات در این منطقه 600 هکتار است و پیش بینی می شود امسال یک‌هزار و 500 تن محصول خرما برداشت شود.

آغاز عملیات گرده افشانی نخیلات در بشاگرد / افزایش 10 درصدی تولید خرما نسبت به سال گذشته

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد از آغاز عملیات گرده افشانی نخیلات در این شهرستان از سوی نخلداران خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، محمد احمدی با بیان این مطلب گفت: سطح زیرکشت نخیلات در این منطقه 600 هکتار است و پیش بینی می شود امسال یک‌هزار و 500 تن محصول برداشت شود .

وی افزود: به دلیل رعایت اصول فنی و مبازره با آفات پیش بینی می شود امسال تولید خرما نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته باشد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد با اشاره به مهم بودن گرده افشانی در فرآیند تولید خرما یادآور شد: 90 درصد عملیات گرده افشانی به صورت سنتی و دستی توسط انسان انجام می شود .

احمدی با بیان اینکه بهترین زمان برای گرده افشانی بین ساعت 12 تا 14هر روز است، گفت: مضافتی، کریته، مرداسنگ، آلمهتری و خاصویی از مهم ترین ارقام خرما در بشاگرد به شمار می روند.

وی خاطرنشان کرد: تهیه شیره خرما و دوشاب از مهم ترین فرآوردهای خرما به حساب می آید که در این منطقه تولید می شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد اذعان کرد: محصولات تولید شده علاوه بر تأمین نیاز استان به استان های تهران، اصفهان و تبریز نیز ارسال می شود .

احمدی در پایان افزود: عملیات گرده افشانی در این منطقه از اواسط بهمن آغاز و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد و فصل برداشت از نیمه دوم خردادماه شروع می شود و تا اواخر مهرماه ادامه می یابد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید