Iranian Agriculture News Agency

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد:

کشاورزان منتظر موج دوم بارش ها باشند/ خطر وقوع سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد

وقوع سیل و طغیان رودخانه سبب بروز خسارات و قطع راه ارتباطی بیش از 70 روستا در مناطق مختلف این استان شده بود.

کشاورزان منتظر موج دوم بارش ها باشند/ خطر وقوع سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ورود سامانه فعال بارشی جدیدی که از فردا چهارشنبه وارد استان می شود، هشدار داد و گفت: احتمال وقوع سیل، طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در برخی مناطق این استان وجود دارد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، ولی بهره‌مند در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب تأکید کرد: بیشتر فعالیت این سامانه بارشی از عصر فردا تا اواخر روز پنجشنبه خواهد بود .

وی با بیان اینکه بارش در مناطق کوهستانی و مستعد استان به صورت برف پیش بینی شده، نسبت به بروز اختلال در تردد جاده ای نیز هشدار داد .

ریزش کوه در بیش از 60 نقطه از جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در بارندگی اخیر مشکلاتی را برای رانندگان در مسیرهای ارتباطی این استان به وجود آورده بود .

بهره مند از شورای مدیریت بحران استان و نهادهای ذیربط و تمامی دستگاه های خدمات رسان و امدادی خواست که تمهیدات و تدابیر لازم برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی ناشی از وقوع سیلاب را بیندیشند .

وی افزود: در مناطق سردسیر و کوهستانی استان بارش سنگین برف، رگبار و رعد و برق، گاهی تگرگ، وزش باد شدید و کاهش دید افقی رخ می دهد .

آسمان کهگیلویه وبویراحمد به همراه شش استان جنوب و جنوب غربی کشور از اواخر روز یکشنبه تا دوشنبه شب هفته جاری بارانی بود .

میزان بارندگی در طول این دو روز و در برخی مناطق این استان از مرز 150 میلیمتر گذشت .

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از حدود ساعت 21 یکشنبه شب گذشته تا دوشنبه شب بیشترین میزان بارندگی در این استان با بیش از 158میلیمتر مربوط به بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد بوده است .

بخش لوداب به مرکزیت شهر لوداب با حدود 14 هزار نفر جمعیت در 135 کیلومتری غرب یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است .

در این مدت در مناطق مختلف استان از جمله لوداب 158، جاورده 115، قلعه رئیسی 109، سرفاریاب 91، گنجگون 88.5، باشت 73، لنده 72، یاسوج68، سی سخت 52.8، امامزاده جعفر46.9، چرام45، دهدشت 44، لیکک 43.6 و دوگنبدان 33.8 میلی متر باران بارید .

وقوع سیل و طغیان رودخانه سبب بروز خسارات و قطع راه ارتباطی بیش از 70 روستا در مناطق مختلف این استان شده بود .

آخرین آمار هواشناسی نشان می دهد که میزان بارش باران سال زراعی جاری در شهرهای یاسوج، سی سخت، دوگنبدان، دهدشت، لیکک و منطقه امامزاده جعفر گچساران به ترتیب 244، 253.8، 121.1، 216.2، 165.6 و 130.2 میلیمتر است .

در مدت مشابه سال گذشته در شهرهای یاسوج، سی سخت، دوگنبدان، دهدشت، لیکک و منطقه امامزاده جعفر گچساران به ترتیب 385.6، 363.5، 227.4، 298.3، 361.5 و 309.1 میلیمتر باران بارید.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید