Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دو کارگاه آموزشی تغذیه نخیلات و مدیریت نخلستان در استان بوشهر

در این کارگاه‌های آموزشی اصول صحیح تغذیه در زمان مناسب، عوامل مؤثر رشد گیاه، استفاده از ریزمغذی‌های مناسب به‌منظور جلوگیری از عارضه خشکیدگی خوشه‌ها و همچنین مدیریت تغذیه باغ‌ها و کاشت، داشت و برداشت خرما با هدف مدیریت صحیح نخلستان همراه با آخرین یافته‌های تحقیقاتی مطرح شد.

برگزاری دو کارگاه آموزشی تغذیه نخیلات و مدیریت نخلستان در استان بوشهر

کارگاه آموزشی - تخصصی نخیلات با حضور بیش از 200 نفر از کارشناسان و نخلداران استان در شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان با بیان این مطلب گفت: در راستای استقرار نظام نوین ترویج کشاورزی و انتقال یافته های تحقیقاتی کارگاه آموزشی - تخصصی نخیلات در شهر کلمه، شهرستان دشتستان از توابع استان بوشهر برگزار شد.

رضا حسین پور افزود: در این کارگاه که غیبی محقق مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور به عنوان مدرس حضور داشت، اصول صحیح تغذیه در زمان مناسب، عوامل مؤثر رشد گیاه، استفاده از ریزمغذی های مناسب به منظور جلوگیری از عارضه خشکیدگی خوشه ها و همچنین مدیریت تغذیه باغ ها مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: این دوره با مشارکت بیش از 200 نفر از کارشناسان و نخلداران استان برگزار شد.


برگزاری دوره آموزشی مدیریت نخلستان

دوره آموزشی مدیریت صحیح نخلستان در مرکز جهاد کشاورزی دهستان انگالی برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: این دوره آموزشی شامل کاشت، داشت و برداشت خرما با هدف مدیریت صحیح نخلستان همراه با آخرین یافته های تحقیقاتی برای کارشناسان و 35 نفر از کشاورزان دهستان انگالی از توابع شهرستان بوشهر برگزار شد.

امراله احمدی اظهار داشت: سالانه بیش از یک میلیون تن خرما در کشور تولید می شود که لازمه تولید خرما با هدف صادرات، وجود امکانات بسته بندی به صورت مکانیزه، امکانات حمل و نقل منا سب ازجمله کانتینرهای سردخانه دار، رعایت روش های صحیح برداشت، امکانات انبارداری و سردخانه مناسب است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید